A
gyorsétteremlánc kampányai ezentúl fokozottan a gyermekeket célozzák
majd, a promóció fő üzenete azonban az elhízás elleni küzdelem lesz –
állítja a vállalat marketingvezetője.
(Forrás: HVG)
Bár a fogyasztóvédők részéről rengeteg kritika
éri a gyorséttermeket, amiért reklámjaik a kiskorúakat veszik célba, a
McDonald’s új globális kampánystratégiájának részeként ezentúl még
inkább a gyermekekre koncentrál majd: nemcsak a gyerekmenükhöz csatolt
játékfigurákkal csábítja őket és szüleit magához, hanem – a
mozgásszegény életmód elleni üzenetként – többek között a teniszbajnok
Williams testvérpárt, Serenát és Venust is leszerződtették kampányukhoz –
írja a Media Guardian.
A McDonald’s kerekperec megmondta: nem látja értelmét, miért
ne lehetne a gyerekeknek hirdetni. Az új – amerikai sportsztárok által
népszerűsített – „nevelő elvű” megközelítés azonban egészséges életmódra
és táplálkozásra próbálná nevelni azokat a gyerekeket, akiket a
McDonald’s – megfogalmazása szerint – bárhol és bármikor igyekszik
elérni. „It’s what I eat and what I do… I’m loving it” – az új
kampány szövege ez lesz (kissé szabadon fordítva: „Ezt eszem, ezt
teszem… szeretem”). Az étteremhálózat marketingmenedzsere, Larry Light
egy szakmai konferencián elmondta: nem jó, hogy egyes országok a
fiatalkorúaknak szóló reklámokra megszorításokat, esetleg tilalmat
vezettek be. A vállalatnak arra van szüksége, hogy többet
kommunikálhasson a gyermekek felé, mert, mint Light fogalmaz, „ha
változtatni akarunk azt nem tehetjük csendben”.
Az új kampány a nemrég bevezetett kommunikációs
stratégiára épül, amelyben hangsúlyosabbá váltak az egészséges,
zöldséggel-gyümölccsel készülő ételek. Az egyértelműen gyerekeket célzó
promóciókban továbbra is feltűnnek a mesefigurák. Olyan offenzív
marketingstratégiát kell alkalmaznunk, amely egyszerre reagáló és
felelősségteljes – mondta a marketingvezető.
A cég európai eladásai csökkennek, a cégimázs pedig –
többek között a Super Size Me című film hatására – az egész világban
romlik. Ezeket a romló mutatókat javítaná az új kommunikáció. Light
szerint a stratégia nyitottabbá teheti a vállalatot a gyanakvó szülők,
tanárok és média számára, s az elhízás elleni küzdelem zászlóshajója
válhatna belőle. „A gyorséttermek céltáblának kiválóak, a célpont
azonban az elhízás kellene, hogy legyen, ezért kellene a
felelősségteljes marketinget korlátozások helyett inkább ösztökélni” –
vélekedik Light.