Médiatudor
néven indított weboldalt a Media Smart Hungary Oktatási Kht. A
szervezők célja, hogy a gyerekek helyesen értékeljék és értelmezzék a
reklámokat és felkészüljenek a kritikus, tudatos fogyasztói
magatartásra.
(Forrás: origo)
A
Médiatudor az első olyan program Európában, és így hazánkban is, amely
az alsó tagozatos diákok médiatudatosságának fejlesztését célozza. Ezt a
célt a program egyrészt ingyenesen biztosított iskolai oktatási
segédanyagokkal, másrészt a szülők bevonásával törekszik
megvalósítani.
Az Európa kilenc
országában párhuzamosan működő Media Smart nemzetközi non-profit
oktatási program a 6-11 évesek médiatudatosságának fejlesztését célozza
meg. A projekt keretében tananyagok és tájékoztatók készülnek, és január
14-étől site-on is elérhetők az információk. A weblap olyan kérdéseket
feszeget, mint a gyerekek és a média viszonya, a szelektív
médiafogyasztás vagy, hogy mit jelent a kritikus nézői
magatartás.
A szakmai együttműködő
partnerek között van a Magyar Lapkiadók Egyesülete, a site-ot készítő
Kirowski, a Szonda Ipsos vagy a Magyar Márkaszövetség. A támogatói
tanácsban többek között az Édességgyártók Szövetsége, a Ferrero
Magyarország Kft., a McDonalds Magyarországi Étterem Hálózat Kft. és az
OTP Bank Nyrt. is helyet kapott.