• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Francia egyetemi tanárok a történelem- és földrajzoktatás megnyirbálása ellen
2009. december 16. szerda, 0:00

Húsz,
többségében történész egyetemi tanár közös állásfoglalásban emelte fel
szavát a francia középiskolai reform egyik pontja ellen, amelynek
értelmében az úgynevezett tudományos középiskolai tagozat végzős
osztályainak tanrendjéből törölnék a történelem és földrajz tárgyat.
(Forrás: globusz.net)

A Luc Chatel
oktatási miniszterhez intézett felhívás „rövidlátónak” nevezi az új
szabályozást és annak visszavonását követeli. 


A reform tervezetét Luc Chatel
csütörtökön terjeszti a Legfelső Oktatási Tanács (Conseil Supérieur de
l’Éducation). Ennek értelmében azoknak a gimnazistáknak az
órarendjéből, akik az úgynevezett tudományos tagozatot választották, az
utolsó évben törlik a földrajz-történelem oktatást, hogy tudományos
tantárgyaikra összpontosíthassanak.  Az érettségit az előző
évben tennék le a kettős tárgyból, és heti négy óra szerepelne belőle a
tanrendből.


Az egyetemi tanárok
felhívása az aláírók megdöbbenésének ad hangot a tervezett lépéssel
kapcsolatban, szerintük az „nyilvánvalóan ellentétben áll a fiatal
franciák 21. századi képzésének követelményeivel”. A globalizáció
órájában a történelem és a földrajz különösen fontos ahhoz, hogy az
emberek tájékozódni tudjanak a világban, egyes magas szintű képzési
programokhoz pedig el sem lehet jutni e két tárgy ismerete nélkül –
húzták alá.


Az egyetemi tanárok
arra is felhívják a figyelmet, hogy miközben Sarkozy elnök és kormánya
országos vitát kezdeményezett a nemzeti identitásról, ez a lépés
megfosztja a francia fiatalok egy részét azoktól az eszközöktől, amelyek
ahhoz szükségesek, hogy a kérdésről tudományos és kritikus véleményt
alakíthassanak ki, és így megnyitja az utat a sommás és zsigeri
reagálások előtt. Ezért az aláírók szerint a tervezett intézkedés
rövidlátó utilitarizmust fejez ki, és ellentétben áll a francia oktatási
rendszer olyan kinyilvánított céljaival, mint az intellektuális
látóhatár kiterjesztése, mai világhoz való alkalmazkodás és a jövendő
állampolgárok kritikus gondolkodásának ösztönzése.


A tudományos tagozatot az általános képzésben részesülő
diákok többsége választja. A gimnáziumi reformot  Nicolas
Sarkozy pusztán orientációs jellegűnek minősíti. Az államfő októberben
azt kérte, hogy 2010 őszétől vezessék be. Az első (az érettségit
megelőző) osztályban tervezett változtatások 2011-ben, a végzős
osztályban pedig a következő évben lépnének életbe.


A
Le Monde eredeti cikke

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Galéria

Rendszerváltás - civil szemmel

Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciája

Sorsfordító változások... - amelyek után új irányt vett a történelem

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (31.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Szebenyi Péter-díj

A Szebenyi Péter-díj 2021. évi díjazottja: Hidas Gábor

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Támogatók

Adomány

Címkék

alapvizsga Centropa civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017