• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Forradalomról kérdeznek a gyerekek
2006. szeptember 22. péntek, 0:00

A
legtöbb fővárosi iskolában készülnek rá a tanárok, hogy a gyerekek
kérdéseket tesznek fel az éjszakai zavargásokkal kapcsolatban, egy
belvárosi iskola nyolcadikosai például arra voltak kíváncsiak, hogy
forradalom zajlik-e.
(Forrás: origo)

A pszichológus azt tanácsolja a szülőknek, hogy
gyerekeikkel együtt nézzék meg a híradót és beszélgessenek az ott
látottakról. A gyerekek attól ijednek meg a legjobban, ha szüleiken
félelmet látnak. 


„Első nap
azt kérdezték, hogy forradalom van-e” – mondta az [origo]-nak Szontagh
Pál, a VIII. kerületi Vajda Péter Általános Iskola igazgatója arra a
kérdésünkre, hogy a diákok érdeklődnek-e az elmúlt napok eseményeiről.
Az igazgató nyolcadikosoknak tartott történelemórát, amikor a kérdés
felvetődött. A tanár azt felelte a gyerekeknek, hogy a forradalom mindig
egy elnyomó hatalom ellen irányul, jelenleg pedig egy demokratikusan
megválasztott kormány van hatalmon.


A zavargások későbbi napjain pedig az volt a fő téma,
hogy milyen sok szemét maradt az utcákon a randalírozók után, illetve
arról érdeklődtek a gyerekek egymástól, hogy „a ti autótokat is
összetörték-e?” – mesélte az iskola vezetője.


Az igazgató egyébként hétfőn külön felhívta a tanárok
figyelmét a választások előtt elkészített etikai kódexük betartására,
melyben teljes politikamentességet vár el a tanároktól. Sőt, a
tanároknak lehetőleg mindent meg kell tenniük annak érdekében is, hogy a
gyerekek se hangoztassák szüleiktől átvett politikai nézeteiket.


Az V. kerületi Hild József
Általános Iskola igazgatónője hétfő óta a szokásosnál korábban megy be a
Kossuth tér közelében lévő iskolába, hogy meggyőződjön róla, minden
rendben van-e, nem kell-e valamilyen rendkívüli intézkedést hoznia, de
eddig nem került sor ilyesmire. A gyerekek közül csak kevesen maradtak
ki a héten az iskolából, bár az igazgatónő szerint minden szülőnek
„szíve joga”, hogy egy-két napra ne engedje iskolába a gyerekét. „Mi
annyit mondunk nekik, hogy vigyázzanak magukra, egyenesen haza menjenek
iskola után” – mondta az [origo]-nak Rajnainé Sima Etel
igazgató.


Ha a gyerekek a tanárokhoz
fordulnak, beszélgetnek velük a tüntetésekről, zavargásokról, de az V.
kerületi általános iskola igazgatója szerint ebben a kérdésben a
szülőknek nagyobb hatásuk van a gyerekekre.


Érdemes megnézni együtt a híradót még akkor is, ha
egyébként nem szokták nézni a gyerekek – tanácsolta a szülőknek Benda
Viktóra gyerekpszichológus. Szerinte ugyanis az iskolában úgyis mindenki
erről beszél, és jobb, ha otthon is szóba kerül a téma. Napközben pedig
szükségtelen elkerülni azokat a környékeket, ahol éjjel zavargások
voltak, mert a gyerekek csak megijednek tőle, ha azt látják, hogy a
szülők félnek egy bizonyos környékre menni.


A szülők akkor járnak el a legjobban, ha őszintén
válaszolnak például olyan típusú kérdésekre, hogy „Apu, te kimennél-e
tüntetni?” – mondta a gyerekpszichológus. Szerinte a gyerekeket
ugyanolyan mértékben kell beavatni politikai témákba, mint amennyire
korábban is beavatták őket a szülők.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Bank és történelem

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017