• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Félreismerték egymást az izraeliek és a palesztinok
2007. május 16. szerda, 0:00

Szakértők
szerint Izraelben a másikat kölcsönösen kizáró múltértelmezés alakult
ki: a zsidók történelemszemléletébe az arabok, az arabokéba a zsidók nem
férnek bele. Az összeférhetetlenség miatt egyre gyakrabban a közös sors
megismerését sürgetik.
(Forrás: Múlt-kor)

A tel-avivi Függetlenségi Múzeum bemutatkozó filmjében
egyáltalán nem esik szó az arabokról, akik Izrael állam megalakulása
előtt Palesztinában laktak – tudósított nemrég a The Washington Post. Az
izraeli tankönyvek térképei nem mutatják az 1967-es tűzszünet zölddel
meghúzott vonalát, amely elválasztotta az izraeli és palesztin
területeket (utóbb kiderült, mindez hamarosan megváltozhat). Izrael a
térképen úgy nyúlik a Jordán határig, mintha a palesztinok nem is
léteznének.


Dr. Ruth Firer, a
jeruzsálemi Héber Egyetem történésze szerint minden ország vétkes abban,
hogy történelméről csak a saját verzióját mondja el, és saját magát
állítja be hősként. „Igaz, minden elbeszélésnek rugalmasnak kellene
lennie, hogy mások számára is elfogadható legyen. Ha a saját
történelmünket úgy írjuk meg, hogy ezzel mások nem tudnak együtt élni,
akkor problémákkal kell szembenéznünk.”


A probléma azonban nem csupán az izraeli oldalon
létezik. A ciszjordániai Ramallah egyik középiskolájában az állampolgári
ismeretek tanóra keretében a palesztin nacionalizmus születésével is
foglalkoznak a diákok. A biztonsági fal másik oldalán élő zsidó emberek
történelmét azonban csak kevesen ismerik, értik: „Ismerjük a
történelmüket, amit arra használtak, hogy problémát okozzanak Angliának”
– mondja egy 16 éves lány. „Anglia meg akart szabadulni ezektől a
problémáktól, ezért ide küldte őket, mert minket nem véd meg senki.”


Tovább a cikk
folytatásához

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 4.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017