• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Félnek és unatkoznak a diákok
2008. november 14. péntek, 0:00

Egy, a
múlt héten Bécsben megrendezett konferencián a tanárok oktatói
munkásságának az eredményességét vitatták meg a jelenlévő nagynevű
szakemberek. Többen azt sérelmezték, hogy a pedagógusok nem rendelkeznek
a tanulás megkedveltetésének a képességével. (Forrás:
[origo])

Albert Ziegler, az ulmi
egyetem pedagógiai pszichológiával foglalkozó tanára egyenesen
botrányosnak nevezte azt, ahogy a pedagógusokat a fiatalok motiválására
felkészítik. Ziegler lesújtó véleményét egy nemrég megjelent tanulmányra
alapozta, melyből kiderül, hogy a mai iskolások életére kétfajta
negatív érzés nyomja rá a bélyegét: az unalom és a
félelem.


Ezért csupán részben
felelősek a tanárok, a probléma igazi oka az, hogy az egyetemeken csupán
a szaktudásra fektetik a hangsúlyt – a jó pedagógiai, pszichológiai és
metodikai kiképzés csupán tizedrangú kérdés. Az ulmi szakember
kritikáját azzal a mondattal zárta, hogy „talán cinikusan hangzik, de
jelen pillanatban komoly innovációkorlátozó hatással bírnak az iskolák”.


Ziegler véleményét osztotta az oktatáskutató
Christiane Spiel is, aki elmondta, hogy már kidolgozták a diákokat
tanulásra ösztönző kiváló stratégiákat. Probléma azonban, hogy ezek a
gyakorlatias információk csupán a kevesek által olvasott szakmai lapok
hasábjain találhatóak meg, a hasznos anyagok pedagógusoknak való
továbbadásáról viszont nem gondoskodnak a tanintézetek. A probléma
valódi gyökerét tulajdonképpen a rossz irányba mutató oktatáspolitikában
kell keresni, amely ugyan megköveteli a tudományos folyóiratok
publikálását, pedig az ismeret szűk körben való terjesztése helyett az
információáramlás felgyorsítására és elterjesztésére kéne koncentrálni.


Eva Scholik szakszervezeti képviselő szerint a
tanulási kedv felerősítésének a legfontosabb láncszeme maga a pedagógus,
aki fel tudja kelteni a fiatalok érdeklődését a tantárgya iránt, ha
lelkesedéssel végzi a munkáját. A szakember úgy véli, sok iskolában
például a helyhiány képezi a legnagyobb akadályt, ugyanis az ilyen
intézetekben nincs lehetőség a kiscsoportos munkára, amelynek
kulcsfontosságú szerepe van a motiváltság
kialakulásában.  


Eredeti
cikk »

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szabó Magdi-plakett

A 2022. évi díjazott: Bolla Ildikó

TTE-tagok figyelmébe:

Ön is taníthat ezzel!

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 6.

Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciája

Merre van előre? Történelemtanításunk berögződései

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás gyász kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017