• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Felmérés az integrált oktatásról: kisebbek a roma és nem roma ellentétek
2007. november 14. szerda, 0:00

Kisebbek
a roma és nem roma ellentétek azokban az általános iskolákban, amelyek
integrált oktatást valósítanak meg – többek között ez olvasható annak a
kutatásnak az előzetes összefoglalásában, amelyet kedden ismertettek az
újságírókkal Budapesten.
(Forrás: MTI)

Az SZDSZ szerint a 2005-ben indult felmérés azt
igazolja: a Magyar Bálint által megkezdett liberális reform segítette a
romák integrációját. Az idén nyáron zárult felmérés mintájául 60
intézmény szolgált, közülük 30 iskola valósította meg az Országos
Oktatási Integrációs Hálózat (OOIH) programját, 30 pedig hagyományos
pedagógiai program szerint tanító iskola volt.


Kézdi Gábor, a CEU oktatója, a kutatás vezetője
közölte: a hálózat által koordinált programban résztvevő iskolákban
tanulók eredményei, ha kis mértékben is, de szinte mindenben jobbak
voltak. Jobb volt a diákok szövegértési képessége, pozitívabb volt az
énképük, s inkább érezték úgy, hogy maguk irányítják a sorsukat – tette
hozzá.


Arató Gergely államtitkár a
kutatást értékelve elmondta: az integráció sikeres lehet, s a kutatás
eredményei nem támasztották alá azokat a félelmeket, hogy a nem roma
tanulók teljesítménye romlana az integráció során. Jól látható, hogy az
integráció működik – summázta az államtitkár.


Borovszky Tímea, a tárca roma integrációs titkárságának
vezetője elmondta: az OOIH -t 2003-ban hozták létre, a program először
50 iskolában indult el, számuk mára eléri a 482-t. Ezekben az iskolákban
1,7 milliárd forintot fordítanak az integrált oktatás megvalósítására.
Az óvodákban 9.500 kisgyermek fejlesztésére 650 millió forintot
különítettek el, s 15 ezer pedagógust képeznek ki az elkövetkező években
uniós forrásokból.


Kérdésre
válaszolva hangsúlyozta: nem a szemléletet szeretnék pénzzel megváltani,
azt szeretnék, ha különböző társadalmi hátterű gyermekeket a
pedagógusok képesek lennének együtt tanítani. Az SZDSZ szerint fontos és
üdvözlendő, hogy a szocialista vezetésű tárca államtitkára is a
szegregáció ellen foglalt állást – közölte a kisebbik kormánypárt az
MTI-vel.


Közleményükben felidézik,
hogy az elmúlt időszakban sajnos olyan véleményt is hallottak MSZP-s
politikustól, amely a roma és nem roma gyermekek szétválasztását
javasolta, ezért bíznak abban, a liberális reform immár zavartalanul
folytatódik, Arató Gergely pedig legfontosabb megállapítását
képviselőtársaival is megosztja, mely szerint: „a kutatás eredményei nem
támasztották alá azokat a félelmeket, hogy a nem roma tanulók
teljesítménye romlana az integráció során.”


A kutatás megerősítette: nem szabad visszafordulni –
írta az SZDSZ.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017