• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Felhívás közoktatási intézmények részére innovatív tanulási környezet bemutatására
2009. február 5. csütörtök, 0:00

A
programban való részvétel nem jár anyagi támogatással, de az
intézménytől sem igényel anyagi ráfordítást. A jelentkező intézményektől
az OECD csupán szakmai nyitottságot és együttműködést vár el (pl.
kérdőív kitöltését, esetleg szakértői látogatás fogadását).

Az OECD nemzetközi szervezet Oktatási
Kutatások és Innovációk Központja (CERI) egy induló projekt keretében
több országban gyűjti az innovatív tanulási környezet figyelemre érdemes
eseteit, hogy a tapasztalatokat megismertesse a szélesebb szakmai
közönséggel és az oktatáspolitikusokkal. Az elkészítendő esettanulmányok
alapján a legfontosabb célkitűzés annak végiggondolása, hogy miként
válhatna minél több oktatási intézmény innovatív tanulási
környezetté.

A programban való
részvétel nem jár anyagi támogatással, de az intézménytől sem igényel
anyagi ráfordítást. A jelentkező intézményektől az OECD csupán szakmai
nyitottságot és együttműködést vár el (pl. kérdőív kitöltését, esetleg
szakértői látogatás fogadását).


A
kiválasztott intézmények egy szakmai hálózat részévé válhatnak.
Bemutathatják újító megoldásaikat, és kapcsolatba kerülhetnek a projekt
révén hasonlóan újító hazai és külföldi
intézményekkel.


A projektben való
magyar részvételt az ELTE Neveléstudományi Intézete koordinálja, az
Oktatási és Kulturális Minisztériummal együttműködve. 2009.
május-júniusban egy hazai szemináriumot tervezünk a
projektről.


Mit jelent az innovatív
tanulási környezet?


A tanulási
környezet itt nemcsak az intézmény fizikai környezetét jelenti, hanem
magában foglalja a tanulók tanulását, fejlődését támogató összes
környezeti tényezőt (pl. együttműködő szereplőket, társas kapcsolatokat,
tanulásszervezési formákat, taneszközöket, tantervi tartalmakat,
értékeket stb.)


Milyen
kritériumoknak kell megfelelni a
jelentkezéshez?




  • Az innovatív tanulási környezet 3-19 évesek tanulási
    szükségleteit elégíti ki. Nem szükséges, hogy ezt a korosztályt teljesen
    lefedje, és idősebb vagy fiatalabb korcsoportok is jelen lehetnek a
    tanulási környezetben.


  • Az innovatív tanulási környezet tudatosan eltér az
    általános és szakmai oktatás hagyományos megközelítéseitől annak
    érdekében, hogy a tanulók tanulási igényeire minél jobban tudjon
    válaszolni.


  • A tanulási környezetnek az optimális tanulás és
    fejlődés lehetőségeit a kognitív, metakognitív, szocio-emocionális
    területeken is meg kell
    teremtenie.


  • Az innovatív tanulási környezet a tanulók tanulási és
    nevelési szükségleteinek széles körét célozza meg, nem csak egy-egy
    speciális tudásterület vagy képesség
    fejlesztését.


  • A tanulási környezet nem épül olyan mértékű tandíjra,
    hogy az korlátozná átültetését a közoktatás tágabb
    rendszerébe.


  • Az innovatív tanulási környezet nemcsak egy vagy néhány
    innovatív szakember karizmáján és elkötelezettségén múlik, hanem széles
    szervezeti alapja van, ami fenntarthatóságot ígér még akkor is, ha a
    tanulási környezet viszonylag
    új.


  • Az
    innovatív tanulási környezet egy olyan tanuló szervezet, amely
    formálisan vagy informálisan értékeli a saját gyakorlatát annak
    érdekében, hogy saját folytonos fejlődését
    biztosítsa.

A felhívásra való jelentkezésnek tartalmaznia kell a
következő elemeket:



  • Az intézmény pontos nevét és címét. A projekt
    kapcsolattartójának nevét,
    elérhetőségeit.


  • Egy rövid indoklást: miért tekinthető az intézmény az
    innovatív tanulási környezet egy példájának? Hogyan válaszol az
    intézmény a 21. századi
    kihívásokra?


  • Annak rövid bemutatását, hogy milyen tapasztalati
    tények, adatok (indikátorok) igazolják a kitűzött célok, eredmények
    elérését?

Az intézmények jelentkezését 2009. február 18-ig várja
az Oktatási és Kulturális Minisztérium. Kapcsolattartó: Limbacher László
szakmai főtanácsadó, OKM EU Kapcsolatok Főosztálya. (Telefon:
1-473-7300)

A jelentkezés
beküldendő elektronikusan (e-mail: laszlo.limbacher@okm.gov.hu)
és egyidejűleg postán (1055 Budapest, Szalay u. 10-14.) vagy faxon
(1-302-0036) a kapcsolattartónak címezve.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Batthyány Lajos nyomában

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017