• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Elveszett esélyek: Szelekció a magyar iskolarendszerben
2005. november 15. kedd, 0:00

A Magyar
Tudomány Ünnepe rendezvénysorozat keretében oktatási szimpóziumot
szerveznek.

Helyszín
és időpont:
MTA Székház, Budapest, Felolvasó terem 2005.
november 23. szerda 14:00


Nemzetközi
összehasonlító vizsgálatok bizonyítják, hogy a magyar iskolarendszerben
a tanulók és az iskolák között olyan szélsőséges különbségek alakulnak
ki, amelyek már az egész oktatási rendszer hatékony működését
veszélyeztetik. A részleteket is feltáró hazai kutatások megmutatták,
hogy a tanulók korai és indokolatlan elkülönítése az is­kolák és
iskolai osztályok között is nagy különbségeket alakít ki. A tanulók
teljesítmé­nyét a családi háttér rendkívül erősen meghatározza,
és egyes társadalmi rétegek a különböző szelekció mechanizmusok révén
teljesen kiszorulnak a tanuló társadalom által kínált lehetőségekből,
majd a munkaerőpiacról.


A szimpózium
előadói – az MTA kutatóhálózatának munkatársai, különböző diszciplínák
képviselői – saját kutatási eredményeiken keresztül mutatják be a
szelekciós folyamatok természetét, mértékét; a tudományos eredményekkel
és szakmai megfontolásokkal ellentétes tendenciákat, a személyes
boldogulást, a társadalmi kohéziót, a kulturális és gazdasági fejlődést
akadályozó jelenségeket. Felhívják a figyelmet a mind súlyosabbá váló
problémákra, a tudomány felelősségére, a kutatás és képzés
feladataira.


Előadások/előadók:




  • Az egyéni különbségek iskolai kezelése: az elkülönítés
    mértéke és problémái
    Csapó Benő, MTA-SZTE Képességkutató
    Csoport


  • A magyar más, mint a finn? Olvasási zavar, diszlexia és
    a következmények
    Csépé Valéria, MTA Pszichológiai
    Kutatóintézet


  • Az iskolai szegregáció a gyakorlatban: okok és
    következmények
    Havas Gábor, MTA Szociológiai
    Intézet


  • A képesség szerinti iskolai szegregáció mértéke és
    következményei Magyarországon (Számítások a 2003. évi
    kompetenciafelvétel adatain)
    Kertesi Gábor, MTA
    Közgazdaságtudományi Intézet

A négyszer 20 perces előadást vita
követi.

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szabó Magdi-plakett

A 2022. évi díjazott: Bolla Ildikó

TTE-tagok figyelmébe:

Ön is taníthat ezzel!

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciája

Merre van előre? Történelemtanításunk berögződései

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap gyász kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017