• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Ellenzik a kétszintű érettségi korai bevezetését
2001. november 27. kedd, 0:00

A
Magyartanárok Egyesülete veszélyesnek és elfogadhatatlannak tartja a
kétszintű érettségi 2005-ös bevezetését.
(Forrás: MOT)

Az új érettségi szabályzat még csak a tervezés
fázisában van, a gyakorlati előkészítés pedig még meg sem kezdődött,
ezért a Magyartanárok Egyesülete (ME) veszélyesnek és elfogadhatatlannak
tartja a kétszintű érettségi 2005-ös bevezetését – jelenteték be a ME
és a Történelemtanárok Egyletének közös
sajtótájékoztatóján.


Még semmit sem
tudni a vizsgáról


Azok az elsősök,
akik az új rendszerben fognak érettségizni, már megkezdték
tanulmányaikat a négyosztályos középiskolákban – de a vizsgának még csak
a munkaanyaga készült el. Az igaz, hogy a kilencedik évfolyamos
diákokat már a kerettanterv szerint oktatják, a kétszintű érettségi
törvényi szabályozása még az előző iskolaszerkezeti modell alapján
készült el, s így nem kompatibilis az újjal – vélekedett Arató László,
az ME elnöke, aki szerint még az is kérdéses, hogy indokolt-e egyáltalán
a kétszintű magyar érettségi bevezetése, hiszen annak egyetlen valós
indoka a felvételi kiváltása volna. A felsőoktatási intézményekkel
azonban még nem zárultak le a tárgyalások arról, hogy valóban
elfogadják-e majd az egységes vizsgát. Azt is aggodalmasnak tartják,
hogy a kétszintű magyar érettségi tervezete szinte minden téren
újdonságot hoz, a rendszer csaknem minden elemét – mint például a
feladattípusokat, a vizsgaszervezést és az értékelést is – egyszerre
kívánja megváltoztatni.


A
történelemtanárok is kételkednek


A
Történelemtanárok Egylete (TTE) üdvözli, hogy az új történelem érettségi
munkaanyaga egyértelműen a tudás-alkalmazás képességét és a
kompetenciák mérését jelöli meg célként az adatok, tények biflázása
helyett. A munkaanyagban mellékelt mintafeladatok azonban
köszönőviszonyban sincsenek a dokumentum koncepcióival, azokra
magolással is, illetve esetenként csak magolással lehet felkészülni –
hangsúlyozta a szervezet képviselője, aki szerint egyelőre egyáltalán
nem világos, hogy honnan tudják majd az érettségizők, illetve a tanárok,
hogy az adatok szintjén mit kell majd tudni, hiszen az a
kerettantervben részletesen nem szerepel.


A tankönyvek nem változnak


Tartanak attól, hogy a vizsgát összeállítók túlságosan
is a leggyakrabban használt tankönyvekre fognak támaszkodni. Miklósi
László, a TTE elnöke szerint a vizsgaanyagban kevéssé jelenik meg az
Európán kívüli világ, és a közép-európai népek története nem kellő
súllyal, a multikulturalitás és a magyarországi kisebbségek története
pedig alig szerepel az anyagban.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Rendszerváltás - civil szemmel

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017