Egyre több cég keresi a számítógépes játékosok kegyeit
2005. április 20. szerda, 0:00
Eddig a
játékosok általában maguk építették meg a számítógépeiket, ám ez a divat
kezd megváltozni, mióta a nagy számítógépgyártó vállalatok felismerték
az ebben a piacban rejlő lehetőségeket.
(Forrás: SG)
A számítógépes játékosok mára a többi
számítógép-tulajdonostól elkülönülő, meghatározó piaci szegmenssé
váltak. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy többek között olyan
óriáscégek, mint a Dell és a Fujitsu-Siemens is keresik ennek a
felhasználói rétegnek a kegyeit. Sascha Hancke, a Fujitsu-Siemens
munkatársa szerint egyre fontosabb ez a felhasználói réteg a számukra.
Hasonlóképpen vélekedik Markus Schütz, a Dell képviselője is. S hogy
miért is fontos ez a piaci terület Európa, illetve a világ legnagyobb
számítógépgyártó cégének? Nos, ennek több oka van.
Először is, a számítógépes játékosok olyan emberek,
akiknek a véleményére a környezetükben lévő többi PC-tulajdonos ad.
Amennyiben elégedettek egy alkatrésszel vagy számítógéppel, a
tapasztalataikat azonnal továbbadják az ismerőseiknek. Számukra fontos,
hogy márkás legyen a számítógép, vagy legalább az alkatrészek, hajlandók
áldozni a minőségért.
A
szakemberek véleménye ugyanakkor eltérő abban a kérdésben, hogy milyen
nagy lehet a világon és ezen belül is Európában a kifejezetten
játékcélokra épített PC-k piaca. A Fujitsu-Siemens becslése szerint
kifejezetten számukra csak Németországban száz számítógépből tíz-tizenöt
készül. Ez azt jelenti, hogy az ilyen számítógépekből évente akár 400
ezret is el lehet adni csak Németországban. A Dell is elismeri a piaci
szegmens fontosságát, ám jóval kevesebb játék-PC-vel számol, mint a
vetélytársa.
Persze nem csak a
számítógépgyártók fedezték fel, hogy ez a csoport milyen jó üzlet, hanem
a processzorgyártók, az Intel és az AMD is. Mindkét rivális cég –
hasonlóan a Dellhez és a Fujitsu-Siemens Computers-hez – dollármilliókat
öl abba, hogy hálózati játék-viadalokat támogasson. Időközben
megfigyelhető ezen a piaci területen némi helyezkedés is. A Dell olyan
PC-ket kínál, amelyek átlagosan többe kerülnek, mint 1800 euró, egy
kifejezetten számítógépes játékra készült notebook ára pedig elérheti,
sőt meghaladhatja a 2000 eurót is. Ezért az árért cserébe azonban a
játékosok egyedi külsejű számítógépeket kapnak és az amerikai konszern
létrehozott egy forródrótot is.
Ezzel szemben a Fujitsu-Siemens áraival próbál
versenyezni a tengerentúli vetélytárssal. Az átlagosan 1200 eurós
konfigurációk ugyanakkor közel sem nevezhetők annyira egyedi külsejűnek,
mint a konkurens PC-k. Mindenesetre legyen az adott PC a Delltől, az
FSC-től, vagy akár egy másik cégtől, a számítógépes játékosok igényeit
ma már nem csak kis cégek, hanem a multinacionális vállalkozások is
megpróbálják kielégíteni.