• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Egyedül maradtunk forradalmainkban
2019. április 23. kedd, 9:03

A versenyre készített videó és a zsűri értékelése.

Készítők:
Berzsenyi Dániel Gimnázium 9/a Budapest (Bebők Szabolcs, Ürmös Martin, Lukács Máté)
Időtartam: 3’40”

A zsűritagok szöveges értékelése a videóról

Paár Ádám: Ez a videó logikusan végigmegy az 1848-49-cel kapcsolatos tévhiteken, és lépésről lépésre igyekszik megcáfolni őket. Jó, hogy utal a magyar szabadságharc soknemzetiségű jellegére, valamint az október 6-i forradalomra, amely – a világtörténelemben ritka módon – kifejezetten egy másik forradalom (a magyar) támogatására tört ki. A tanulók képekkel is illusztrálták az események menetét.

Kopcsik István: Hangulatos, ötletes pl. a népek kiválasztása, néha kifejezetten humoros (hírösszeállítás, vége rész)! Sok szereplőt von be (örömmel, élvezettel játszanak), de időnként felületes és pontatlan.

Lőrinc László: Három fiú igazi önálló, ötletes, szerethető diákalkotása, amivel teljesen azonosulnak. Pörgő, tartalmas, és mégis marad idő humorra, ötletparádéra (a különféle nemzetekkel kapcsolatos nyelvi-képi mozzanatokat sem nélkülöző sztereotípiák pazar felvonultatása, később a szerb teniszező, vagy éppen a slusszpoénként bedobott híradó paródia). Bemutatják az „egyedül vagyunk” állítást, látszólag azonosulva, és már-már hinnénk nekik, mikor ügyesen és hatásosan cáfolják az egészet Bocskaitól 1956-ig, kortárs vágóképekkel, jól megírt, lényegre törő szöveggel. Kicsit pontatlan a spanyol örökösödési háborúnál, 1956-nál („nyugati patronálás”?). De ez eltörpül az erényei mellett. Jól követhető, meggyőző, akár tanórán is használható, megbeszélhető! Nagyon tetszett a diákok természetes, oldott színészi játéka, érthető szövegmondása is.

A verseny eredményhirdetése

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 3.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017