Paár Ádám: Ez a videó logikusan végigmegy az 1848-49-cel kapcsolatos tévhiteken, és lépésről lépésre igyekszik megcáfolni őket. Jó, hogy utal a magyar szabadságharc soknemzetiségű jellegére, valamint az október 6-i forradalomra, amely – a világtörténelemben ritka módon – kifejezetten egy másik forradalom (a magyar) támogatására tört ki. A tanulók képekkel is illusztrálták az események menetét.
Kopcsik István: Hangulatos, ötletes pl. a népek kiválasztása, néha kifejezetten humoros (hírösszeállítás, vége rész)! Sok szereplőt von be (örömmel, élvezettel játszanak), de időnként felületes és pontatlan.
Lőrinc László: Három fiú igazi önálló, ötletes, szerethető diákalkotása, amivel teljesen azonosulnak. Pörgő, tartalmas, és mégis marad idő humorra, ötletparádéra (a különféle nemzetekkel kapcsolatos nyelvi-képi mozzanatokat sem nélkülöző sztereotípiák pazar felvonultatása, később a szerb teniszező, vagy éppen a slusszpoénként bedobott híradó paródia). Bemutatják az „egyedül vagyunk” állítást, látszólag azonosulva, és már-már hinnénk nekik, mikor ügyesen és hatásosan cáfolják az egészet Bocskaitól 1956-ig, kortárs vágóképekkel, jól megírt, lényegre törő szöveggel. Kicsit pontatlan a spanyol örökösödési háborúnál, 1956-nál („nyugati patronálás”?). De ez eltörpül az erényei mellett. Jól követhető, meggyőző, akár tanórán is használható, megbeszélhető! Nagyon tetszett a diákok természetes, oldott színészi játéka, érthető szövegmondása is.