• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Egy tantárgy, három tanár
2008. augusztus 28. csütörtök, 0:00

2011-ig
nem vezetik be az összevont természettudományi oktatást – fakultatív
lesz az integrált képzés. (Forrás: Népszabadság)

Még az idén javaslat születhet a természettudományi
tárgyak integrált oktatásáról, ám a bevezetéshez szükséges programok és
eszközök legkorábban három év múlva készülhetnek el. A változtatást a
szakmai szervezetek zöme is szükségesnek tartja, akadnak azonban komoly
ellenzők is.


Alapvető félreértés a
természettudományi tárgyak integrált oktatása körül az, hogy egyetlen
integrált tantárgy létrehozása lenne a cél – nyilatkozta a
Népszabadságnak Arató Gergely, az oktatási tárca államtitkára. A valódi
szándék: integrált tananyagok, könyvek, informatikai eszközök és
pedagógiai módszerek kidolgozása, amelyek alkalmasak lehetnek mind az
integrált, mind a hagyományos fizika-, kémia- és biológiaoktatásra. Az
iskolák aztán szabadon dönthetnének, s azoknak az intézményeknek,
amelyek az összevont módszert választják, kerettanterv is
rendelkezésükre áll majd.


Az
államtitkár emlékeztetett: nem fekete-fehér a téma megítélése a jelenleg
is zajló szakmai vitában. A tanárszervezetek az általános iskola felső
tagozatának elején (5. és 6. évfolyamon) és a középiskolai szint utolsó
két évfolyamán látják jó lehetőségnek az integrált oktatást, a nem
szakirányban tovább tanulók részére.


– Átfogó, a természettudományos oktatást fejlesztő
programban gondolkodunk, erről zajlik most egy átfogó szakmai bizottsági
egyeztetés, s emellett több csoport is dolgozik a kerettantervek
előkészítésén és a tananyagfejlesztésen – összegezte a kormányzat
szándékát Arató Gergely.


Az
államtitkár által említett szakmai bizottság társelnöke, Csermely Péter
biokémikusprofesszor – egyben az Országos Köznevelési Tanács MTA által
választott tagja – lapunknak azt mondta: korábban levélben kérték Hiller
István szakminisztertől, hogy a tárca ne tegyen meghatározó lépéseket a
természettudományos oktatás átalakítására mindaddig, amíg el nem
készülnek az átfogó és alapos szakmai elemzések, mérések. – Reméljük, a
politika figyelembe veszi a kérésünket – tette hozzá.


A szakmai bizottságban a Kutató Tanárok Szövetségét
képviselő Gambár Katalin (a Szent Margit Gimnázium tanára) azt is
elárulta, milyen okok miatt látják szükségesnek átgondolni a
természettudományos oktatás mai rendszerét. Egyfelől az ilyen képzést
nyújtó egyetemek magasabb szintet várnak el a közoktatástól, a
legalacsonyabb pontszámmal bekerültek esetében gyakran előfordul, hogy a
törtek közös nevezőre hozása is problémát jelent. Másfelől az elmúlt
húsz évben legalább tíz százalékkal növekedett fizika ismeretanyagot a
korábbinál jóval alacsonyabb óraszámban kéne tanítani, ami óriási
feszültségeket okoz – szögezte le a szakember.


Pintér Attila eredeti cikke
(NOL) »

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Történelemtanárok (1.) Országos Konferenciája

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017