• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Digitális klub
2004. november 30. kedd, 0:00

A
gyerekeket úgy vezetik be a kortárs képzőművészetbe, hogy közben
megtanulnak bánni a digitális eszközökkel.
(Forrás:
Népszabadság)

Akkor álljunk össze
egy csoportképhez, mondja Kata, a társaságot terelgetve. Így, most
mindenki vágjon vicces arcot, csíííz. A digitális gép rögzíti a
pillanatot, aztán laptopra kerül a fénykép, néhány perccel
késõbb kivetítik a falra, kartonpapírokra, a csoportkép
szereplõi pedig ecsetet ragadnak, és a vetített fotó alapján
elkezdik megfesteni életnagyságú portréjukat.


Ilyen feladatok segítségével
ismerkednek 8-10-14 éves gyerekek a digitális technológia lehetőségeivel
február óta minden hétvégén az A38 hajón. A közhasznú
feladatvállalásnak számító kísérleti műhelymunka lényege: a gyerekeket
úgy vezetik be a kortárs képzőművészetbe, hogy közben megtanulnak bánni a
digitális eszközökkel.


– Ez a
korosztály már nap mint nap találkozik a digitális világgal – magyarázta
Soós Kata programvezető szombaton a sajtónak tartott nyílt napon -, de
ahhoz, hogy majd később valamit alkossanak is a modern eszközökkel,
biztonsággal kell használniuk. Az internetezés elengedhetetlen része az
életünknek, de játék nélkül unalmas megtanulni a fogásait. Olyan
feladatokat adunk itt a gyerekeknek, amelyek vizuális válaszadásra
késztetik őket, és amikor a problémamegoldáshoz a hagyományos eszközök
már nem elegendőek, akkor az alkotáshoz számítógépet, digitális
fényképezőt vagy kamerát vesznek igénybe. Szeretnénk bizonyítani, a
megfelelően irányított digitális gyerekkor segíti a harmonikus
személyiségfejlődést.


A gyerekek
eddig reklámokat készítettek, animációs kisfilmeket raktak össze,
internetes oldalt terveztek, most pedig saját, képzeletbeli tévécsatorna
beindításán fáradoznak, amelynek közösen a Gyerek Kisebbségi Tévé nevet
adták. A műhelymunkába nemrég enyhén értelmi fogyatékosok, közöttük
Down-kórosok kapcsolódtak be. A kísérletnek ez a következő lépcsőfoka:
hogyan lehet sérültek integrációját az információs társadalom modern
eszközeinek használatával segíteni?

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

A TTE postája

Hírfigyelő

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017