• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Diákcsúcs oktatási kritikával
2003. május 5. hétfő, 0:00

A tanulók
nincsenek tisztában a jogaikkal
(Forrás: Népszabadság)

Diákcsúcs 2003 néven a budapesti Millenáris
Parkban tartották az országos diákparlamentet. A rendezvényre az ország
minden iskolája küldhetett egy diákot, így négyezren jelentek meg a
helyszínen.


A tanácskozás végén 11
pontos ajánlást fogadtak el, amelyben leszögezik: a tanulói jogok
érvényesülésének legfőbb akadálya, hogy a diákok nincsenek tisztában
jogaikkal. A küldöttek nem tartják jónak, hogy az oktatási intézmények
többségében az évfolyam minden tanulója számára ugyanazt a tananyagot,
ugyanabból a tankönyvből, ugyanazzal a módszerrel tanítják. A résztvevők
szerint az iskola nem nyújt elegendő lehetőséget arra, hogy a lemaradók
felzárkózhassanak.


Az iskolai munka
nagy részét a tanári magyarázat és számonkérés adja, ehelyett a
diákoknak olyan feladatokat kellene kapniuk, amelyek építenek a
leleményességükre. A feladatok nehézségének, a megtanulandók
mennyiségének és tartalmának meghatározásakor figyelembe kellene venni a
tanuló életkorát, adottságait, fejlettségét.


A diákok szerint a tankönyvek nagy része tartalmában
elavult, minőségileg kifogásolható és drága. A tanár, a tantárgy, a
tananyag választásának lehetősége a legtöbb intézményben nehézségbe
ütközik. A diákparlament küldöttei azt szeretnék, ha az értékelésnek nem
a hiányosságok számbavétele, hanem a pozitívumok felsorakoztatása lenne
a célja. Szerintük meg kell akadályozni, hogy az osztályozás a büntetés
vagy a jutalmazás eszköze legyen. Azt kérik, hogy a követelményeket –
és ezzel a tanulók terheit – nemcsak az óraszámok csökkentésével és a
jelenlegi tananyag mechanikus zsugorításával, hanem tartalmi
átformálással csökkentsék. A diákok követelik, hogy a tanulókat érő
jogsérelmek ne maradhassanak következmények, jogorvoslat nélkül. A
szabályok tartalmazzanak szankciókat, és a pedagógusképzésbe és
-továbbképzésbe épüljön be a tanulói jogok ismerete
is.


 

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szabó Magdi-plakett

A 2022. évi díjazott: Bolla Ildikó

TTE-tagok figyelmébe:

Ön is taníthat ezzel!

Galéria

„Őseinket felhozád…” – Magyar őstörténet

Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciája

Merre van előre? Történelemtanításunk berögződései

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap gyász kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017