Elindult
a TuristaOsztály, a budapesti brit idegenforgalmi képviselet legújabb
online játéka.
(Forrás: MTI)
A
VisitBritain vetélkedőjére a turistaosztaly.hu címen jelentkezhetnek az
osztályközösségek. A feladat virtuális szórakozóhely, osztályklub
felépítése minél ötletesebb és „britebb” belsőépítészeti megoldásokkal,
logóval, reklámplakáttal, fantáziadús étlappal, hívogató
programkínálattal és minden egyébbel, ami egy igaz klubhoz
kell.
A csapatok október 19-ig
regisztrálhatnak a honlapon, aztán indulhat a verseny. Minden közösség
kap egy üres klubot csupasz falakkal, amit négy fordulóban kell képek,
színek, szövegek és zenék segítségével felépíteni.
A negyedik forduló után következik az értékelés. Az
egyes klubokra szavazhatnak a regisztrált versenyzők és mindenki más,
aki a honlapra látogat. A játék végén zsűri választja ki a 10
legsikeresebb klubból a fődíj nyertesét, azt az osztályt, amely Skóciába
utazhat egy hétre. A legbritebbek eljutnak majd Edinburgh leghíresebb
klubjaiba, a rejtélyekkel teli Loch Ness-i tó partjára, elhajóznak az
Északi-tengeren egészen a Sky-szigetig, és megnézik a Harry Potter
meseregényekből ismert gőzmozdonyt, a Hogwarts Expresst – áll a verseny
honlapján megjelent beszámolóban.
A
VisitBritain budapesti irodája egyébként 2006 januárjában nyílt meg.
Regionális központként működik, a cseh és a lengyel turisták körében is
Budapestről népszerűsítik Nagy-Britanniát. A jelek szerint sikerrel: a
brit idegenforgalmi statisztikák alapján 2006-ban az ázsiai térség után a
Kelet- és Közép-Európa országaiból Nagy-Britanniába látogatók száma
nőtt leginkább. Mintegy 2 millióan utaztak a szigetországba a régióból,
az egész világból pedig összesen 30 millió turista érkezett.