Újabb
szolgáltatással keresi a felhasználók kegyeit a népszerű internetes
böngészőt üzemeltető cég. A vállalat ezúttal egy az online naplókban
(blogokban) keresést lehetővé tévő programot fejlesztett ki.
(Forrás:
SG)
A blogok száma napról napra nő. Napjainkban az online naplók
számítanak a világháló egyik legdinamikusabban fejlődő területének. Ma
már divat lett blogot vezetni és a naplóírók között egyaránt
megtalálhatók a közismert személyiségek – például színészek vagy
politikusok – éppúgy, mint egyszerű felhasználók. A Google Blog Search
névre keresztelt szolgáltatás ma estétől érhető el hivatalosan is. A
szolgáltatás minden olyan internetes naplóban kutatni tud, amelyek a
tartalmukat az úgynevezett RSS formátumban is elérhetővé teszik. A
találatokat – a hagyományos Google-hoz hasonlóan – ez az alkalmazás is
kilistázza.
Az új szolgáltatásnak
azonban meg kell majd küzdenie a konkurenciával. Csak a Technorati –
amely jelenleg a világ legnagyobb blogkeresőjének számít – körülbelül
16,5 millió blogban képes egy adott szó vagy fogalom utáni keresésre.
David Sifry, a cég alapítója szerint gyakorlatilag folyamatos
lemaradásban vannak, hiszen elméletileg másodpercenként egy újabb
bloggal bővül az internet, sőt a következő öt hónapban az internetes
naplók száma megduplázódhat és ezt a tempót szinte lehetetlen követni.
A Technorati mellett szintén a
blogkeresők táborát gyarapítja a Feedster, a Blogpulse és az Icerocket
is. Ettől függetlenül még nem beszélhetünk nagy piacról, hiszen az
érdeklődés a blogkeresők iránt jelenleg meglehetősen kicsi. Amíg a
Technorati idén júliusban – a Nielsen/Netratings piackutató cég adatai
szerint – 642 ezer látogatót regisztrált, addig ugyanebben az időszakban
a Google ennek százszorosával büszkélkedhetett.
Ugyanakkor nagy előnyt jelenthet a Google Blog Search
javára, hogy 35 nyelven, köztük angolul, németül, franciául, olaszul,
spanyolul, portugálul, kínaiul, koreaiul, arabul, japánul és – külön
örömünkre – magyarul is tud keresni. Ugyanezt a konkurens oldalak nem
mondhatják el magukról.