• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Bizonyítványosztás szülői és gyerekszemmel
2010. június 21. hétfő, 0:00

A
Napközben pénteki adásában többi között arról is szó volt, hogy mennyire
fontosak a jegyek a bizonyítványban, vajon mit mutatnak meg és mit
rejtenek el? (Forrás: MR1-Kossuth)

Borbáth Katalin pedagógiai szakpszichológus, a X.
kerületi Nevelési Tanácsadó munkatársa a Napközbenben azt hangsúlyozta,
hogy az utóbbi időben a bizonyítványosztásnál ritkulnak a problémás
esetek, ami szerint köszönhető annak is, hogy a pedagógusnak harminc
nappal az év vége előtt jeleznie kell a szülőnek, hogy bukásra áll a
gyerek. A tanárnak írásban kell közölnie, hogy gond lehet a gyerek
jegyeivel. Ezért elképzelhető, hogy nem éri annyira váratlanul, annyira
sokkszerűen a szülőt a rossz bizonyítvány, és egy pici idő még marad
arra, hogy esetleg javíthat a gyerek.


A pedagógusok még időben behívják az iskolába a
szülőket és elbeszélgetnek velük arról, hogy mit lehet tenni még év vége
előtt. Ha viszonylag jó a kapcsolat a szülő és a gyerek között, akkor
otthon általában odafigyelnek az év közben hozott jegyekre. Borbáth
Katalin ugyanakkor elismerte, hogy vannak olyan helyzetek, amikor már
nagyon későn derül ki a bukásveszély.


A szakember hangsúlyozta, nemcsak mostanában érvényes,
hanem klasszikus állapot, hogy a háttérben mindig a szülői elvárás a
legfontosabb. Ha irreális eredményt várnak el a tanulótól, a gyerek
megpróbál ennek megfelelni, ha azonban ez nem sikerül, sorozatos
kudarcélményei lesznek, ami különböző reakciókat válthat ki belőle. A
pedagógus is észreveheti ezt, de ha van az intézményben
iskolapszichológus, ők ebben nagyon sokat tudnak segíteni – közölte
Borbáth Katalin pedagógiai szakpszichológus.



A gyerek tisztában van az
elvárásokkal


Senkár Éva
pszichológus, a Kék Vonal Alapítvány munkatársa délelőtti műsorunkban
elmondta, ők már akkor találkoznak a problémával, amikor a gyerek
telefonál nekik. Általában azt fogalmazzák meg, hogy a szülők hogyan
értékelik a teljesítményüket és tartanak attól, mi lesz a következménye
annak, ha nem tudnak olyan jól teljesíteni, ahogyan azt a szülők
szeretnék. Az alapítványnál nem rávezetni akarják őket a megoldásra,
inkább arról beszélgetnek velük, hogy milyen gondolatot, érzést vált ki
belőlük, hogy túl magas elvárásoknak kell megfelelniük, és hogyan
lehetne ezen változtatni, vagyis hogyan lehetne a szülővel közös
nevezőre jutni.


Senkár Éva szerint a
gyerekek tökéletesen tisztában vannak az elvárásokkal, de ezt általában
nem direkt kommunikációban közlik velük a szülők, hanem inkább
rejtetten. A gyerekek a jegyekre való reagálásokat pontosan értik,
leveszik ezeket a jelzéseket, és megpróbálják elfogadni, hogy ezeknek az
elvárásoknak meg kell felelniük, hiszen azt szeretnék, ha a szülő
szeretné őket és egy meleg, gondoskodó családi légkörben nőnének fel –
mondta a szakember. Senkár Éva hozzáétette, a Kék Vonal egy ifjúsági és
gyerektelefon, és sokszor olyan gyerekek telefonálnak, akik úgy
gondolják, hogy elhanyagolják őket a szülők, vagy legalábbis nem kapják
meg azt a támaszt, amire szükségük lenne.


Eredeti
cikk + hanganyag »

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Állásfoglalások

Hírmondó

Információk, alapdokumentumok

Kiadványok

Morzsák

Tagoknak

TTE a médiában

TTE-díj

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 5.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017