Rendhagyó
nevelőtestületi értekezleten értékelte az oktatási tárca elmúlt tanévét
a Pedagógusok Szakszervezete
(Forrás: Népszabadság)
A tanárok változónak látták a tárca magatartását
és szorgalmát, jogalkotását pedig ellentmondásosnak. A
foglalkoztatáspolitika nemtörődöm minősítést kapott, a tárca gazdasági,
pénzügyi tevékenységét figyelmetlennek, a kétszintű érettségit
megfontolatlannak, az informatikát mellébeszélőnek látták az
értékelők. A szakszervezet tagjai szóban is
véleményezték a tárca egyéves tevékenységét. Úgy látták: az ígéretes
kezdetet, vagyis a biztonságot és kiszámíthatóságot ígérő
kormányprogramot a „tanuló” hiperaktivitása – a reformtörekvések
túltengése – követte.
Az
„emberemlékezet óta nem tapasztalt” pedagógusbér-emelést sikerként
értékelték a szakszervezet tagjai, ám úgy látták: az édes gyümölcs hamar
keserű lett. A 2003. évi költségvetés az önkormányzatokra hárította a
béremelés terheinek jelentős részét, ezzel helyi szinten szembekerültek a
településfejlesztési feladatok és a bérpolitika.
A szakszervezet mindent összevéve úgy értékelte az
Oktatási Minisztérium tevékenységét, hogy bár a bérfelzárkóztatás
folytatása, a pótlékok rendezése, az intézményhálózat védelmének
megerősítése és az oktatásfinanszírozás korszerűsítése terén mulasztott,
még javítóvizsgát tehet. A bizonyítványt a minisztérium képviseletében
Szabados Tamás politikai államtitkár vette át, aki megjegyezte: a
kormányprogramban nyugalmat ígértek, de azt nem, hogy nem változtatnak
semmin.