• Címlap
  • English
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Az óvodák elégedettek a Brunszvik-program számítógépeivel
2004. december 9. csütörtök, 0:00

Az
óvodák 92 százaléka hasznosnak tartja a Brunszvik Teréz-program
keretében kapott speciális számítógépeket – derül ki az informatikai
tárca felkérésére készült vizsgálatból.
(Forrás:
Magyarország.hu)

A gépekkel
játékosan tanulnak a diákok, az óvónők szerint még a nehezen kezelhető
gyermekek is könnyebben megnyílnak a gép előtt. 


Forrás: 
Magyarország.huAz óvodák több mint kilencven százaléka
hasznosnak tartja azokat a speciális számítógépeket, amelyek az
Informatikai és Hírközlési Minisztérium Brunszvik Teréz-programjának
köszönhetően kerültek a jobbára elmaradott területeken működő
intézményekbe. A tárca pályázat útján 269 speciális, a gyermekek
igényeihez és az óvodai körülményekhez igazított számítógépet és hozzá
való oktatási, készségfejlesztő szoftvereket juttatott el az
óvodákba. 
 
A tárca szakértők
bevonásával felmérést készített arról, hogy az óvodákban hogyan fogadták
és milyen hatékonysággal használják a gépeket, illetve hogy azok
hozzájárulnak-e a gyermekek képességeinek fejlesztéséhez. 


A vizsgálatból kiderült, hogy az
óvodák 92 százalékában elégedettek a gépekkel, és hasznosnak tartják a
foglalkozásokat. Az óvónők szerint a számítógépes oktatás és
feladatmegoldás bekerülhetne az óvodai nevelési programokba. A
számítógép használata kimutatható teljesítményjavulást eredményezett az
iskolaérettséget mérő feladatoknál. A gyermekek felismerték, hogy a
számítógépet a játékon kívül feladatok megoldására is
használhatják. 


A
megkérdezett óvodákban a program előnyeként emlegették, hogy játékos,
könnyed formában fejleszti a készségeket, fejleszti a logikát, a
kreativitást, és még a nehezen kezelhető gyermekek is könnyebben
megnyíltak a számítógép előtt.  Negatívumnak tartják viszont,
hogy a gépek gyakran lefagynak, nem lehet rajtuk szöveget szerkeszteni
és internetezni, hamar tönkremennek a géphez adott egerek, illetve hogy
egy gép kevés egy óvodába.  Az IHM folytatni fogja a Brunszvik
Teréz-programot, sőt, módszert dolgoznak ki arra is, hogy a gépeket
hogyan lehet használni az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek
oktatásában. A vizsgálat eredményeiről készült összefoglaló
letölthető a tárca honlapjáról
. 

0 shares
Már egy mozijegy ára is segítség! Ha teheted, támogasd a Történelemtanárok Egyletének munkáját!
Számlaszám: 11705008 – 20133762
Rendszeres utalás
Eseti támogatás
Köszönjük!

Vissza

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szabó Magdi-plakett

A 2022. évi díjazott: Bolla Ildikó

TTE-tagok figyelmébe:

Ön is taníthat ezzel!

Galéria

Batthyány Lajos nyomában

Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciája

Merre van előre? Történelemtanításunk berögződései

Eddigi konferenciáink

A Történelemtanárok (32.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet emberi jogok emléknap felhívás gyász kerettanterv Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017