Az óvodák elégedettek a Brunszvik-program számítógépeivel
2004. december 9. csütörtök, 0:00
Az
óvodák 92 százaléka hasznosnak tartja a Brunszvik Teréz-program
keretében kapott speciális számítógépeket – derül ki az informatikai
tárca felkérésére készült vizsgálatból.
(Forrás:
Magyarország.hu)
A gépekkel
játékosan tanulnak a diákok, az óvónők szerint még a nehezen kezelhető
gyermekek is könnyebben megnyílnak a gép előtt.
Az óvodák több mint kilencven százaléka
hasznosnak tartja azokat a speciális számítógépeket, amelyek az
Informatikai és Hírközlési Minisztérium Brunszvik Teréz-programjának
köszönhetően kerültek a jobbára elmaradott területeken működő
intézményekbe. A tárca pályázat útján 269 speciális, a gyermekek
igényeihez és az óvodai körülményekhez igazított számítógépet és hozzá
való oktatási, készségfejlesztő szoftvereket juttatott el az
óvodákba. A tárca szakértők
bevonásával felmérést készített arról, hogy az óvodákban hogyan fogadták
és milyen hatékonysággal használják a gépeket, illetve hogy azok
hozzájárulnak-e a gyermekek képességeinek fejlesztéséhez.
A vizsgálatból kiderült, hogy az
óvodák 92 százalékában elégedettek a gépekkel, és hasznosnak tartják a
foglalkozásokat. Az óvónők szerint a számítógépes oktatás és
feladatmegoldás bekerülhetne az óvodai nevelési programokba. A
számítógép használata kimutatható teljesítményjavulást eredményezett az
iskolaérettséget mérő feladatoknál. A gyermekek felismerték, hogy a
számítógépet a játékon kívül feladatok megoldására is
használhatják.
A
megkérdezett óvodákban a program előnyeként emlegették, hogy játékos,
könnyed formában fejleszti a készségeket, fejleszti a logikát, a
kreativitást, és még a nehezen kezelhető gyermekek is könnyebben
megnyíltak a számítógép előtt. Negatívumnak tartják viszont,
hogy a gépek gyakran lefagynak, nem lehet rajtuk szöveget szerkeszteni
és internetezni, hamar tönkremennek a géphez adott egerek, illetve hogy
egy gép kevés egy óvodába. Az IHM folytatni fogja a Brunszvik
Teréz-programot, sőt, módszert dolgoznak ki arra is, hogy a gépeket
hogyan lehet használni az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek
oktatásában. A vizsgálat eredményeiről készült összefoglaló
letölthető a tárca honlapjáról.