Az online és a hagyományos képzés a számok tükrében
2005. június 27. hétfő, 0:00
A
legtöbb felnőtt, aki kipróbálta már valamilyen formában az online
oktatást, legalább olyan jónak találta, mint a hagyományos
képzéseket.
(Forrás: HVG)
Az eMarketer.com e-business témákkal foglalkozó webmagazin
megállapítja, hogy a legtöbb felnőtt, aki kipróbálta már valamilyen
formában az online oktatást, legalább olyan jónak, vagy még jobbnak
találta, mint a hagyományos tantermi, személyes fizikai kontaktuson
alapuló képzéseket.
A 2005
áprilisában és májusában végzett felmérés során 500 Egyesült Államokban
élő felnőttet (18 évnél idősebb lakost) kérdeztek meg, akik már jártak
távoktatással foglalkozó weboldalon. Jóval több, mint a válaszolók fele
érezte úgy, hogy az online oktatás legalább olyan jó, mint a hagyományos
iskolai tanítás, 67% állította, hogy az oktatás általános minősége
azonos a két forma esetében, és 68% gondolta azt, hogy a megszerzett
bizonyítvány minősége is legalább ugyanolyan jó az online iskolában,
mint a „valódiban”.
A felmérés
szerint tehát számos olyan attribútum található, amelyek esetében nincs
különbség az online és a hagyományos iskolák között az oktatási
oldalakat látogató amerikai felnőttek körének véleménye szerint. Ezek a
következők:
Kezdő fizetés végzés után: 72% gondolja úgy, hogy nincs
különbség
A végzettség után lehetséges munka minősége: 69%
gondolja úgy, hogy nincs
különbség.
A bizonyítvány minősége: 68% gondolja úgy, hogy nincs
különbség.
Az oktatás általános minősége: 67% gondolja úgy, hogy
nincs különbség.
Egy másik felmérés szerint viszont, amit a Sloan
Consortium végzett el tavaly a felsőoktatási szféra vezető beosztású
tisztviselői között, már korántsem ilyen derűlátó a kép ezen a
területen. Az online képzésekben résztvevő diákokkal szemben ez a
csoport jóval kritikusabb, bár általában véve még így is közepesen jónak
ítéli meg ezeket az új képzési formákat. Csupán a kérdezettek körébe
bevont oktatók 11%-a gondolta, hogy az online képzés hatékonyabb
bármilyen fizikai kontaktuson alapuló iskolai oktatásnál, míg ezzel
szemben 50% számolt be arról, hogy a két forma közel azonos súllyal bír
és 38% állította egyenesen azt, hogy az online megoldás teljességgel
másodrendű a fizikai kontaktuson alapuló tanítással szemben.