A magyar
internetezők 52 százaléka vásárolt vagy tervez vásárlást karácsonyra
online boltban, a legnépszerűbb helyek a magyar webáruházak, a
legkeresettebb ajándékok a könyvek, a mozifilmek és az elektronikai
cikkek. (Forrás: hvg.hu)
A D-Link és
a Millward Brown felmérése a magyar online vásárlás előretörését
mutatja az idei karácsony előtti időszakban: nemcsak a fiatalok, hanem a
középkorúak körében is népszerű az ajándékok online
beszerzése.
A két cég által közleményben ismertetett
kutatás szerint a neten vásárlók aránya a Nyugat- és
Közép-Magyarországon élőknél a legmagasabb.
A
felmérés szerint a vásárlók 39 százaléka választja az aukciós oldalakat
és ott a magyar eladókat. Az online vásárló férfiak fele vásárol aukciós
oldalakon, míg a nőknek a harmada sem. A külföldi webáruházak és
aukciós oldalak csupán 8 és 5 százalékos arányt érnek
el.
Az online boltokban vásárolt ajándékok között a
könyvek és a mozifilmek a legnépszerűbbek, ezeket a vevők 54 százaléka
választja. További 31 százalékuk lepi meg családtagjait hardverrel vagy
szoftverrel, míg játékokat a vásárlók 26 százaléka szerez be online
boltból. Egyformán népszerűek a ruhaneműk, a kozmetikumok és a zenei
CD-k, ezek az ajándékok 21 százalékos részarányt képviselnek.
Szerepelnek még az online vásárolt ajándékok között a háztartási
eszközök, a digitális kamerák, a sporteszközök, az MP3-as és az MP4-es
lejátszók is.
A felmérés szerint a vásárlók 51
százaléka 7000 és 20000 forint közötti összeget költ el webáruházban
vagy aukciós oldalakon. Igaz, a megkérdezettek 3 százaléka csupán 3600
forintot vagy az alatti összeget fordít online karácsonyi ajándékra, és
szintén 3 százalék az aránya azoknak, akik 68000 forint feletti összeget
szánnak a webáruházakban vásárolt ajándékokra.