Arató
Gergely, az Oktatási és Kulturális Minisztérium államtitkára Solt
Ottília díjakat adott át. A díjat egy szakmai kuratórium javaslatára a
hazai illetve külföldi kisebbségi oktatásban, a hátrányos helyzetű
tanulók támogatásában, és a hátrányos megkülönböztetés elleni
küzdelemben kiemelkedő tevékenységet folytató szakemberek kapják.
(Forrás:OKM)
Az oktatási
és kulturális miniszter Solt Ottília díjat adományozott Király
Ferencnének, a vizsolyi Rákóczi Zsigmond Általános Iskola tanárának,
munkaközösség-vezetőnek. A sokszorosan elmaradott
hátrányos helyzetű vidéken, Vizsolyban, a Rákóczi Zsigmond Általános
Iskolába jelenleg 188 tanuló jár, közülük a halmozottan hátrányos
helyzetű diákok száma 129 fő. Király Ferencné 38 éve dolgozik
pedagógusként. A magyar nyelv és irodalom, cigány népismeret
tantárgyakon keresztül toleranciára és helytállásra tanítja a gyermeket.
Solt Ottília díjat
kapott Lőrincz Csabáné, az encsi Petőfi Sándor Magyar-Angol Két Tanítási
Nyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
tagiskola vezetője. Lőrincz Csabáné több mint két
évtizede dolgozik pedagógusként hátrányos helyzetű közösségekben.
1993-tól az encsi Petőfi Sándor Általános Iskola fügödi tagiskolájának
nevelője, majd 1996-tól a tagiskola vezetője. A településrészen működik
Abaúj egyik leghátrányosabb helyzetű iskolája. A gyermeklétszám 2-3 év
alatt megduplázódott, az iskolának szociális „védőháló” szerepet is be
kell töltenie. Lőrincz Csabáné részt vállal a családi szocializációs
folyamatokban is, amelyet példaértékűen valósít meg.
Petőné Mérai Julianna a salgótarjáni Petőfi
Sándor Tagiskola tanítója, közoktatási szakértője is részesült az
elismerésben. Petőné Mérai Julianna pedagógiai
munkáját 1972-ben Nógrád megye kis falvaiban kezdte. 1985-ben került a
salgótarjáni Petőfi Sándor Általános Iskolába, ahol olyan fejlesztő
munkában vállalt aktív szerepet, amelyben vezető alapelv a gyermekek
együttnevelése. A Petőfi Sándor Általános Iskola integrációs
bázisintézményként is kiemelkedő. Petőné Mérai Julianna fontos szerepet
vállalt a fejlesztési munka elméleti megalapozásában, és a gyakorlatban
való beindításban is. Jelenleg első osztályban tanít magyart és
természetismeretet. Jellemző rá a személyhez szóló pedagógia. A legutóbb
megjelent tanítási kézikönyve multikulturális elemeivel az integrációra
helyezi a hangsúlyt. Az esélyteremtő oktatást segítve, mintegy 15 éve
szakértői, szaktanácsadói tevékenységet is végez.