• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Aggályosnak tartják Hiller tervét
2009. február 27. péntek, 0:00

A
Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint az iskolai
szegregáció visszaszorítását nem az oktatási intézmények államosításával
kell elérni, inkább a jelenlegi fenntartókat kellene jobban támogatni.
(Forrás: HírTV)

A szaktárca legújabb
központosítási terve számos kérdést illetve aggályt vet fel, amelyet
várhatóan március 3-án vitatnak meg az érdekképviseletek Hiller István
oktatási miniszterrel – közölte Kerpen Gábor, a PDSZ elnöke csütörtöki
sajtótájékoztatóján.


Az oktatási
tárca vezetője korábban úgy fogalmazott, hogy egységes tantervvel
dolgozó állami iskolákat szervezne 2010-től. Ezek célja a közoktatásban
jelen lévő esélykülönbségek csökkentése lenne, amelynek érdekében az
államosított iskolák kiegészítő normatívát kapnának.


A PDSZ szerint a szegregáció elleni fellépés önmagában
nem indokolja az államosított iskolák létrehozását, a tervezettel
kapcsolatban pedig számos kérdést tisztázni kell. Az egységes tantervvel
szerintük a kormány „átnyúlna” a nevelőtestületek feje felett, eddig
ugyanis ők döntöttek arról, milyen pedagógiai program alapján tanítanak.
Aggályosnak tartják azt is, hogy a tervek szerint az állam dönthetne az
osztályindításról és az átlaglétszámról is.


A fenntartócsere után Kerpen szerint semmilyen garancia
nem lesz arra, hogy nem folytatódnak a forráselvonások miatt eddig
tapasztalt iskolabezárások- és átszervezések. Egyelőre az sem világos,
hogy az állam csak a feladatot – tehát a gyerekek oktatását – venné át,
vagy pedig az épület üzemeltetését is; ez utóbbi hiányában ugyanis
előfordulhat, hogy újabb összevonásokra kell számítani – mondta a PDSZ
elnöke.


Az érdekképviselet
aggasztónak tartja, hogy az állam közvetlen alkalmazási jogokat vonna
magához, és azt is mihamarabb tisztázná, hogy az állam csak bérköltséget
vagy a dologi költségeket is fizetné az átvett iskolák esetén. Kérdés
az is, a kiegészítő normatívaként emlegetett pluszforrást honnan teremti
elő a kormány, amely korábban tízmilliárdokat vont ki évente az
ágazatból – jegyezte meg Kerpen.


(FH)

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Rákóczi-lovastúra

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017