• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A Történelemtanárok Egyletének elnöke szerint baj, hogy a magyar katonákat hősként említi a NAT
2020. február 3. hétfő, 16:09
Tanulságos összeállítással jelentkezett a 24.hu a Népszava nyomán, amelyben a független-objektív sajtótermék oktatási szakembereket szólaltatott meg az elkészült Nemzeti Alaptantervvel kapcsolatban. A magasívű gondolatokkal fűszerezett vélemények között igazi “gyöngyszemekre” is bukkantunk. Ilyen például az a kritika, mely szerint “a törökökkel folytatott háború magyar katonáit hősökként emlegeti a szöveg, vagyis automatikusan minősíti őket, nem hagyja meg a szabadságot, hogy a diák jusson el a megfelelő következtetésre.” És ez még nem minden. 

Hiába kérték halasztást szakmai körökből, a módosított Nat felmenő rendszerben a 2020/2021-es tanévtől lép életbe – sajnálkozik a Népszavában egy oktatáskutató, aki arról is beszélt, hogy “a történelem területén egyértelmű indoktrinációs szemlélet jelenik meg, vagyis egy ideológiának, egy világlátásnak rendeli alá az oktatást.” Hozzáteszi: a modern pedagógia nem ilyen. Véleménye szerint különböző társadalmi alternatívákat, értékrendeket kellene bemutatni, a diákoknak pedig azt kellene megtanítani, hogyan alakítsák ki saját identitásukat. Nem meglepő, hogy problémásnak tekinti azt, hogy “a szöveg alapvetésében említést sem tesznek az európai, illetve egyetemes kulturális hagyományokról”. 

Az új NAT kiemelten kezeli a honvédelmet és a hadtörténetet, ezek a rendszerváltás óta eddig nem kaptak ilyen nagy súlyt

– írja a Népszava nyomán a 24.hu, amely az összeállításban Miklósi László, a Történelemtanárok Egyletének elnökének véleményét is kiemeli:

az anyagban nagyon erősen megjelenik egyfajta kötelező értékrend, ennek következtében egyes helyeken tendenciózusan eltorzítja a történelmet. Például az Árpád-korból csak a győztes csatákat kell tanítani, a veszteseket nem. A törökökkel folytatott háború magyar katonáit hősökként emlegeti a szövet, vagyis automatikusan minősíti őket, nem hagyja meg a szabadságot, hogy a diák jusson el a megfelelő következtetésre.

A Magyartanárok Egyesületének tagja, Schiller Mariann is rossz véleménnyel van az új NAT-ról. Az alaptanterv rettenetesen részletezett, zsúfolt, több mű szerepel benne, mint ahány óra.

Az alaptantervben nincs benne Kertész Imre, az egyetlen magyar Nobel-díjas író, de benne van Wass Albert és Herczeg Ferenc, utóbbi olyan súlyú író lett az új NAT-ban, mint Arany János, kötelező életművel, regénnyel.

A tanár csak végrehajtó marad az új NAT-ban, ha azt betartja

– ezt Keisz Ágoston, az Elte Trefort Ágoston Gyakorló Gimnáziumának tanára tette hozzá.

A teljes cikket a 24.hu-n olvashatja el, ide kattintva.

Forrás

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Rendszerváltás - civil szemmel

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017