Növekedett
azon európaiak száma, akik kevesebb időt töltenek televíziózással, és
helyette inkább az internetre kattannak rá – derül ki a JupiterResearch
legfrissebb kutatásából.
(Forrás: Rádió.hu)
A hat legfejlettebb európai állam
internetezőit vizsgáló kutatást összegző jelentés szerint a válaszadók
huszonhét százaléka kevesebb időt tölt tévézéssel, és helyette inkább a
világhálóhoz fordul, szemben a három évvel ezelőtt mért tizenhét
százalékkal. Vagyis nőtt azon médiafogyasztók száma, akik inkább a hálót
tekintik elsődleges hírforrásnak. A kutatás további érdekessége, hogy
Nyugat-Európa egyes területein, Angliában, Franciaországban és
Spanyolországban, ahol már szinte mindenütt jól kiépült a szélessávú
internet, a tévétársaságok piaca az átlagosnál is jóval nagyobb
veszélynek van kitéve. Mivel a szélessávú net-elérések száma dinamikusan
növekszik, a televízióknak is épp ideje felkötniük a nadrágszíjat, ha
versenyben akarnak maradni a médiafogyasztók kegyeiért folytatott ádáz
küzdelemben.
A jelentés szerint az
újságolvasási szokásokra is jelentős kihatással van az internethasználat
előretörése: a válaszadók tizennyolc százaléka vallotta, hogy az
újságolvasás rovására internetezik, szemben a korábbi tizenhárom
százalékkal.