Amikor
egy oktatóprogram használata során a feladatot megoldó diák azt az
üzenetet kapja a számítógéptől, hogy a megoldása helytelen, a hiba okát
gyakran inkább az oktatóprogramban keresi. (Forrás:
Hírszerző)
Egy kutatásban az
oktatási szoftvereket használó diákok szokásait elemezték olyan
helyzetekben, amikor elakadtak feladatok megoldásában. „Azt gondolják,
csak át kell fogalmazni a választ, esetleg hibás megoldást ad a
számítógép, ahogyan egy feladatgyűjtemény megoldásaiban is előfordulhat
hiba, vagy hasonló egyszerű magyarázatokat találnak” – mondta Annika
Lantz-Andersson, a kutatás vezetője.
A kutatás
rámutatott, hogy nem helytálló az a feltételezés, miszerint az
oktatóprogram alkalmas az önálló tanulásra. Az eredmények alapján egy
oktatóprogram esetében sincs szükség kevesebb segítségre a tanuláshoz,
mint a hagyományos oktatási módszerek esetében. „Igaz, hogy a program
soha nem fárad el, nem unja a találomra adott válaszok végtelen sorát,
és nem tesz különbséget a diákok között, de nem is tud egyénre szabott
visszajelzést sem adni, ami pedig a tanár egyik legfontosabb feladata.
Még mindig erősen tartja magát az a hit, hogy a digitális technológia
segíti a tanulást, de ezt eddig még nem bizonyították” – nyilatkozta
Annika Lantz-Andersson.