• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A tanoda nem iskola
2007. október 4. csütörtök, 0:00

Az
október 3-án, a Magyar Nemzetben a tomori tanoda működéséről megjelent
cikk súlyos szakmai hibákat tartalmaz – áll az OKM
közleményében.

Ezzel rontja a
tanoda-program hitelességét, amely egy pártfüggetlen, mindenki által
támogatott, a hátrányos helyzetű és cigány gyerekek iskolai
eredményességét növelő program.


A
tanoda nem iskola, az intézményben nem középiskolai oktatás folyik, oda
nem lehet másik iskolából átjelentkezni. Nem igaz, hogy Derdák Tibor,
volt SZDSZ-es országgyűlési képviselő a szóban forgó tanodának az
igazgatója. A tomori tanoda és a Sajókazán működő, OM azonosítóval
rendelkező, Dr. Ámbédkar Gimnázium és Szakképző Iskola nem ugyanazon
intézmény, közöttük nincsen semmiféle szervezeti kapcsolat. A környéken
egyetlen érettségit adó középiskola diákjai alkalmanként, a szabadidejük
eltöltésére használják a tomori tanoda épületét.


A tanoda nem szeptemberben indult, hanem évek óta
működik. A tanoda nem arra kapta a pénzt, hogy „megoldja a környéken élő
hátrányos helyzetű – főként roma – fiatalok középiskolai oktatását,
szakképzését”. A tanoda-program célja az, hogy az oda járó gyermekek
iskolai eredményességét iskolán kívüli fejlesztésekkel javítsa oly
módon, hogy sikereiket a közoktatási intézményekben éljék meg, és mind
nagyobb számban fejezzék be az általános iskolát, érettségit adó
középiskolában tanuljanak tovább, lehetőleg olyan eredménnyel, hogy a
felsőfokú oktatásba is bekapcsolódhassanak. A tanoda épületében így
iskolaidőben nem találhatnak az érdeklődők diákokat.


Mivel a tanoda nem közoktatási intézmény, ezért nincs
szüksége oktatási azonosítóra, az pedig nagyon súlyos szakmai tévedés,
hogy a körzeti iskolából tanodába lehetne „átiratkozni”. A tanoda
feladata egészen más jellegű, mint az iskoláé, annyi hasonlóság van a
két intézménytípus között, hogy mindkettő a készségek és képességek
fejlesztésére törekszik.


A Rom-Som
Alapítvány 2004-ben és 2005-ben is nyert a tanodai tevékenységre
meghirdetett pályázatokon. A 2004-es projekt lezárult, a szakmai és
pénzügyi ellenőrzés során nem merült fel probléma. A 2005-ös projekt még
fut. Minden esetben, így itt is sor került folyamatkövető ellenőrzésre
(2007. május 30.), amely a program előrehaladását hivatott vizsgálni. Ez
mind szakmai, mind pedig pénzügyi ellenőrzést jelentett. Ezeken az
ellenőrzéseken nem találtak szabálytalanságokat – írta a
minisztérium.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Alkotmány és történelem

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017