A tanárok a sajtóból, az igazgatók a minisztériumi közleményekből tájékozódnak
2004. április 21. szerda, 0:00
Felmérés
az információs csatornákról
(Forrás: FISZ)
Míg a középiskolás diákok tanáraiktól
szerzik a felvételivel kapcsolatos információkat, az osztályfőnökök és a
szaktanárok elsősorban a sajtóból és a kollégáiktól tájékozódnak. Ettől
eltérően az intézményvezetők (90%-uk) az Oktatási Minisztériumtól
értesülnek a felvételi rendszer változásairól – derült ki a Felvételi
Információs Szolgálat (FISZ) országos középiskolai kutatásából, amely a
középiskolai pedagógusok továbbtanulással kapcsolatos tájékozódását is
vizsgálta (3654 pedagógus részvételével). A felmérésből kiderült, hogy
az országos tájékoztató rendezvények közül a Központi Felvételi és
Érettségi Nyílt Nap a legismertebb, amelyről a középiskolai tanárok 75
százaléka hallott. (…)
A
pedagógusoknak szóló szakmai lapok közül a Köznevelést olvassák a
leginkább (67 %), de 21 százalék volt azok aránya, akik egy szakmai
lapot sem jelöltek meg. A bölcsésztanárok (magyar, történelem) az
átlagosnál valamivel több szakmai lapot olvasnak, a nyelvtanárok viszont
kevesebbet.
A felvételi előkészítők
tevékenységét a pedagógusok döntő többsége (79%) hasznosnak tartja. A
válaszadók 44 százaléka számolt be arról, hogy a saját iskolájában
működik felvételi előkészítő. Tizedük nem tudott vagy nem akart
válaszolni a kérdésre, 46 százalékuk pedig azt nyilatkozta, hogy nincs
felvételi előkészítő az intézményben. A kisebb településeken működő
középiskolák az átlagosnál nagyobb hangsúlyt fektetnek a saját
előkészítő tanfolyamok szervezésére, mint a fővárosi és a nagyvárosi
középiskolák.