• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A tananyag és a darwinizmus
2006. október 30. hétfő, 0:00

Egy
szentpétervári középiskolás leány beperelte az Oroszországi Föderáció
oktatásügyi minisztériumát, azt kifogásolva, hogy a tananyagban Darwin
elméletét, mint egyedüli helyeset oktatják.
(Forrás: Magyar
Rádió)

„A darwinizmust nem szabad
úgy tanítani az iskolákban, mint a világ és az ember eredetének
alternatíva nélküli, egyetlen tudományos hipotézisét. Természetesen ezt
az elméletet is jogos tanítani, de nem úgy, mint a világ keletkezésének
egyetlen tudományos magyarázatát- mondta Dudko
lelkész.


Egy szentpétervári
középiskolás leány, Marija Schreiber és gyámjaként atyja, Kirill
Schreiber beperelte az Oroszországi Föderáció oktatásügyi
minisztériumát, azt kifogásolva, hogy a tananyagban Darwin elméletét,
mint egyedüli helyeset oktatják, és ezzel megfosztják őt attól a
jogától, hogy megválassza világnézetét és megsértik vallási érzületeit. A
Néva-parti város Október kerületi bírósága az első tárgyalási napon
meghallgatta a peres feleket, majd azzal, hogy szakértőként meg kell
hallgatni a Szentpétervári Egyetem tudósait, december 13-ig elnapolta az
ügy tárgyalását.


Az ügy kapcsán
Szentpéterváron sokan a daytoni „majompert” emlegetik, utalva annak a
fiatal amerikai biológiatanárnak a meghurcolására, akit 1925-ben
Pennsylvania államban elítéltek Darwin elméletének iskolai
oktatásáért.


Mihail Dudko lelkész, a
moszkvai pátriárkátus egyházi külkapcsolati osztályának titkára a
következőkben foglalta össze az orosz ortodox egyház álláspontját a
kérdésben: „A darwinizmust nem szabad úgy tanítani az iskolákban, mint a
világ és az ember eredetének alternatíva nélküli, egyetlen tudományos
hipotézisét. Természetesen ezt az elméletet is jogos tanítani, de nem
úgy, mint a világ keletkezésének egyetlen tudományos magyarázatát.
Magától értetődik, hogy ez a hipotézis ellentmond a keresztény
világnézetnek, amely szerint a világ meg lett teremtve, nem pedig a
természetes evolúció útján keletkezett, úgy, hogy az élettelen
fokozatosan élővé vált, egészen odáig, hogy tudattal bíró emberré
lett.


Dudko lelkész rámutatott: a
hívőknek joguk van ahhoz, hogy az iskolai tankönyvek az ő álláspontjukat
is ismertessék.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

„Őseinket felhozád…” – Magyar őstörténet

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017