• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A számítógéptől butulnak a gyerekek?
2005. március 23. szerda, 0:00

Egy
friss felmérés szerint – amelyben 31 országból több mint 100 ezer tanuló
vett részt – a fokozott számítógép-használat butító hatást fejt ki a
gyermekekre, mivel elhanyagolják tanulmányaikat.
(Forrás:
SG)

A tanulmányt a brit Royal
Economic Society készítette el. A társaság következtetése szerint a
számítógép mellőzése javítja a gyermekek eredményeit, tehát nem létezik a
sokszor emlegetett összekötő kapocs a számítástechnika és az oktatás
között. A felmérés során 15 éves tanulókat kérdeztek meg, akik a
PISA-teszt kitöltésével adhattak számot képességeikről. Az eredményeket
összegző két szakember – Thomas Fuchs és Ludger Woessmann, a Müncheni
Egyetem munkatársa – többek között azt szűrte le, hogy a szociális
faktorok között a számítógép nem tölt be fontosabb szerepet a telefonnál
vagy az internetnél.


„Az azonos, vagy nagyon hasonló körülmények között élő és
tanuló gyerekeknél azt figyelhettük meg, hogy a számítógéppel rendelkező
fiatalok jóval rosszabb eredményeket érnek el” – vonta le a végső
következtetést a két társszerző. Ezt elsősorban azzal indokolták, hogy
akik sokat számítógépeznek, azok elhanyagolják a házi feladatot, és
általában véve kevesebbet foglalkoznak a tanulással.


Szakemberek szerint a Royal Society tanulmánya
alátámasztja azokat a félelmeket, hogy bár napjainkban a gyerekeket
elárasztjuk tényekkel, ők nem igazán tudnak velük mit kezdeni.
Hangsúlyozzák, hogy a mai fiatalok igen rosszul állnak a
problémamegoldás terén, és lassacskán elvesztik analizáló képességüket. A
tanulmány elkészítői szerint erre egyetlen egy megoldás kínálkozik: ki
kell kapcsolni a számítógépet – az iskolában és otthon egyaránt -, és a
gyermekek képzelőerejére kell hatni, mégpedig kreativitásukat igénybe
vevő feladatokkal.


Nem szabad
elfelejtenünk azt sem, hogy a kormányok jó része – és a politika
általában – megváltó szerepet tulajdonít a számítógépeknek az oktatás
modernizálásában, miközben a modern eszközök vásárlása után tovább
csökkentik az oktatásra fordított összegeket. Véleményük szerint tehát
meg kell állnunk egy pillanatra, és a számítógépeket valós értéküknek
megfelelő szereppel kell felruháznunk, állandóan szem előtt tartva, hogy
mi szolgálja jobban a következő generációk érdekeit.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Állásfoglalások

Hírmondó

Információk, alapdokumentumok

Kiadványok

Morzsák

Tagoknak

TTE a médiában

TTE-díj

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 1.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017