• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A számítógép sietteti az iskolaérettséget
2004. június 8. kedd, 0:00

A
videojátékok azonban nem járulnak hozzá e képességek alakulásához

(Forrás: Index)

A számítógéppel korán megismerkedő óvodás korú gyermekek
tanulási képességei hamarabb kifejlődnek, mint azoké a társaiké, akik
nem jutnak számítógépes ismeretekhez iskolás koruk előtt, a videojátékok
azonban nem járulnak hozzá e képességek alakulásához – állapították meg
amerikai kutatók.


Két amerikai
egyetem, a detroiti Wayne Egyetem, illetve az Ohio Állami Egyetem
munkatársai három-öt éves kisgyermekeket vizsgáltak, akik egyedül, vagy
felnőtt segítségével hetente három-négy alkalommal leültek a
számítógéphez. Ezek a kicsik a komputert nem használóknál magasabb
pontszámokat értek el az iskolaérettségi, illetve a tanulási
képességeket vizsgáló teszteken, írta a Pediatrics című amerikai szaklap
a két egyetemi kutatócsoport közös tanulmányát idézve.


A kutatók azonban azt is
kimutatták, hogy bár az otthon számítógépet használó gyermekek 56
százalékának van elektronikus, vagy videojátéka, ezek nincsenek
kapcsolatban a vizsgálat során megállapított képességfejlődéssel, hiszen
a videojátékkal nem rendelkező ifjú felhasználóknál ugyanolyan mértékű
tanulási képességfejlődést tapasztaltak.


Azt már néhány korábbi vizsgálat is megállapította,
hogy a korai gyermekkori számítógép-használat fejleszti a gyermekek
finommozgás-képességeit, és javítja készségüket a számok és betűk
felismerésére. Ami a gyermekek nyelvi-kommunikációs képességeit illeti,
az óvodáskori számítógép használat nem jelentett érdemleges előnyt.


Bár egyes kutatók szerint a
számítógép elvonja a kicsiket az ebben az életkorban alapvető
jelentőségű tevékenységtől, a pajtásokkal, illetve gyermekjátékokkal
való játszástól, a mostani vizsgálat arra mutatott rá, hogy a
legifjabbak a számítógépet a legváltozatosabb módon használják,
önmagában is mintegy játékként kezelik. Van, aki elektronikus játékot
játszik, de sok gyermeknek vásárolnak a szülei az életkoruknak megfelelő
oktató programot, mások az egérrel játszanak, képeket nézegetnek, vagy
gépelnek, illetve egyszerűen megfigyelik és utánozzák a számítógépet
használó szülőt, vagy idősebb testvért.


Eredeti
cikk

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Állásfoglalások

Hírmondó

Információk, alapdokumentumok

Kiadványok

Morzsák

Tagoknak

TTE a médiában

TTE-díj

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Rákóczi-lovastúra

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017