• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A szakiskolai tanulók fele megbukik
2002. június 5. szerda, 0:00

Sajtótájékoztatót
tartott az Országos Köznevelési Tanács
(Forrás:
Népszabadság)

Újra kell gondolni és a
jövő szükségleteihez, illetve a nemzetközi trendekhez kell igazítani a
hazai közoktatást – állítják az Országos Köznevelési Tanács tagjai. Az
utóbbi évek nemzetközi és hazai felmérései ugyanis a magyar diákok romló
teljesítményét jelzik.
 
Mind a nemzetközi,
mind a hazai vizsgálatok eredményei romló tendenciákat mutatnak a hazai
oktatásügyben – hangzott el az Országos Köznevelési Tanács (OKNT)
tegnapi sajtótájékoztatóján. A szakmai testület az OECD-országok körében
készült PISA-felmérés, az 5. és 9. évfolyamon végzett országos
teljesítménymérések, illetve a szakiskolák 9.–10. évfolyamait érintő
vizsgálatok eredményeit vitatta meg.


Különösen tragikus a helyzet a szakiskolákban, ahol a
9. évfolyamon az 1998/99-es tanév 48 százalékáról 51 százalékra
emelkedett a bukások aránya, ezen belül is 28 százalékról 35 százalékra a
több tárgyból bukottak aránya. Az OKNT ezért még ebben az évben át
kívánja tekinteni az iskolarendszerű szakoktatást – közölte Loránd
Ferenc. A testület elnöke beszélt a PISA-felmérés eredményeiről is, mely
szerint a magyar diákok olvasás-szövegértési teljesítménye elmarad az
OECD-országok átlagától. A magyar tanulók természettudományos
teljesítménye éppen elérte az OECD-átlagot, matematikai teljesítménye
viszont szintén elmaradt az átlagtól. Ez eddig egyetlen korábbi
felmérésben sem fordult elő.


Az OKNT
ezért felhívja a figyelmet a tanulás alapját képező olvasás-szövegértés
szerepére, valamint azt javasolja az oktatási kormányzatnak: sürgősen
kezdje meg a természettudomány- és a matematikatanítás
modernizációját.


Az OKNT elnöke
szerint különösen aggasztó a PISA-felmérés azon megállapítása, mely
szerint a tanulók iskolai teljesítményét Magyarországon nagymértékben
meghatározzák a szociális körülmények, a családi háttér, illetve az
iskolatípus. Ez az összefüggés hazánk esetében a harmadik legerősebb a
vizsgált 31 ország között.


A
fentiekért a közoktatás szféráján kívül eső tényezők is felelősek, ezért
az OKNT tagjai szerint csak egy olyan kormányzati ciklusokon átívelő,
komplex rendszerben végiggondolt intézkedés-csomag vezethet eredményre,
melyben helyet kap többek között a családpolitika, a gyermekvédelem vagy
az egészségügy is.






Pedagógiai biztos
kinevezését kezdeményezik valamennyi iskolába az oktatási miniszternél a
szülői szervezetek – áll Keszei Sándor, a Magyarországi Szülők Országos
Egyesülete elnökének közleményében. Véleménye szerint a kiemelt
bérezésű, megfelelő jogosítvánnyal rendelkező pedagógusok hatást
tudnának gyakorolni a nevelőtestület tagjaira.


A Magyar Hírlap cikke


 A
Magyar Nemzet cikke


A
Népszava cikke

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Szemle

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017