• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A rabszolgatartás megelőzte Churchillt
2008. augusztus 28. csütörtök, 0:00

Jövő
héttől fogva az angol diákok a királyok és királynők mellett a
rabszolga-kereskedelemről is tanulni fognak. A curriculum-kiegészítés
célja az, hogy az emberek tisztában legyenek az etnikai kisebbségek
szerepével, életével, kultúrájával. (Forrás: [origo])

Az új tanév kezdetével a középiskolások már nem csupán
a birodalom dicső történetéről, de a rabszolgaságról, annak
eltörléséről és az ebben szerepet játszó reformerekről is tanulnak majd.
Megemlítik majd, többek között William Wilbeforce parlamenti képviselőt
is, aki a rabszolgaság megszüntetése mellett kampányolt. A tananyag
megváltoztatásának az a célja, hogy a diákok megtanulják értékelni az
őket körülvevő multikulturális társadalmat.

Az
órákon szó esik majd arról is, milyen kapcsolatban áll a rabszolgaság
kérdése a nők emancipációjával és a faji szegregációval, de megemlítik
majd az amerikai történelem jelentős afrikai-amerikai alakjait, akik
szerepet játszottak a felszabadítási mozgalomban.


Tizenegytől tizennégy éves korig a diákok tanulnak majd
ugyan a brit birodalomról  is, valamint annak tengerentúli
gyarmatokra gyakorolt hatásáról. A tanterv megváltoztatásáért felelős
hivatal reményei szerint azonban szeptembertől fogva nagyobb hangsúlyt
kap majd a gyarmati uralom alatt élő afrikai országok, és a fekete
kontinens muzulmán birodalmainak históriája.

Mick
Waters, a hivatal vezetője szerint a felújított curriculum szélesíteni
fogja a diákok látókörét. „A fekete történelem nem csupán a
rabszolgaságról szól – annál sokkal több tartalmat hordoz. Fontos, hogy
azt is tudják a diákok, mivel járultak hozzá az afrikai és ázsiai népek a
történelemhez, kultúrához. A fiatalok így jobban átlátják majd az őket
körülvevő multikulturális társadalmat, és könnyebben megtalálják majd
helyüket benne.”

Michael Gove, az angol ellenzék
oktatási szakértője azonban nem ért egyet a tananyag összeállítóival.
Korábban többször megkérdőjelezte, miért említik meg például
Wilbeforce-ot, ha olyan politikusok, mint Sir Winston Churchill
kimaradtak a tantervből. A hivatal felelősei erre reflektálva elmondták,
a második világháború már így is fontos része a történelem
curriculumnak, és a tanárok bizonyára maguktól is rájönnek: a jeles
államférfi nevének említése nélkül nem tudják megtanítani a korszak
történelmét. A két világháború és a holokauszt oktatása már eddig is
kötelező volt, és ezután is az lesz.


Eredeti
cikk az [origo]-n »

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Szemle

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Alkotmány és történelem

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017