A Köznevelés Pőcze Gábor oktatáskutató véleményét adja közre.
A NAT érvénybe lépésétől megváltoznak a támadási, érdekérvényesítési stratégiák és célpontok. (Kivéve a tankönyvet, mely a tantervi ismeretek legközvetlenebb közvetítője). Persze, ehhez jó tankönyvet kell írni, és el kell tudni fogadtatni. OPI nincs, a többi szakértői szervezet és a minisztérium útján már nehéz befolyásolni a tanítandó tananyagot. Sokkal inkább a pedagógus szakmai körökön keresztül. Ha történelmi témáról van szó, akkor a Történelemtanárok Egyesülete révén, hiszen az új helyzetben a pedagógust kell megnyerni, aki a helyi tantervben szerepeltetheti a szakmai testületé által is ajánlott tananyagot. És a pedagógus az, aki a szülővel el tudja fogadtatni azt, így a szakma és a felhasználó között is létrejöhet egy párbeszéd a tananyagot illetően. És sok más tekintetben is, mert a NAT csupán orientációs értékű a helyi tantervhez képest.