• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A magyar nyelvtanulók anyanyelvi oktatótól tanulnának
2007. április 10. kedd, 0:00

Egyre
népszerűbb lesz az angol a magyar nyelvtanulóknál, a német viszont
rendkívüli mértékben visszaesik a következő években.
(Forrás:
Uno.hu)

A többi között ez derült ki
abból az internetes hallgatói felmérésből, amely a nyelvtanulás jelenét
és jövőjét vizsgálta. A megkérdezettek fele a kommunikációt, másik fele
az írás -olvasást tartja fontosabbnak, és nagy többségük szerint idegen
anyanyelvű tanártól a legjobb nyelvet tanulni.


 Országos hallgatói felmérést végzett az
OKLEVEL.HU Országos Jelentkezési Központ az idegennyelv-tanulás
jelenéről és jövőjéről. Összesen 500 nyelvet tanuló felnőtt töltötte ki
az internetes kérdőívet és a válaszadók nem, életkor, lakhely és
végzettség szempontjából vegyes összetételűnek
tekinthetők.


A tanulók kétharmada
véli úgy, hogy az elkövetkező években az angol nyelv a mostaninál is
népszerűbb lesz. A válaszadók 15 százaléka szerint az olasz, francia és
spanyol nyelv, néhány százalékuk szerint pedig az egzotikus nyelvek
piaci szerepének erősödése lesz jellemző. Az elemzőket is meglepte, hogy
a német nyelv csupán a tanulók 2 százaléka szerint nyer teret az
előttünk álló években- mondta a Független Hírügynökségnek Zsiga Henrik,
az OKLEVEL.HU Országos Jelentkezési Központ vezetője.


A kutatás egyik meglepő eredménye szerint a válaszadók
fele véli úgy, hogy a beszéd és a szövegértés elsajátítása fontosabb,
mint az írásé és olvasásé. Ez ellentmond a magyar nyelvoktatási
hagyományoknak. A válaszadók másik fele szerint a két terület egyformán
fontos, és figyelemreméltó, hogy egyetlen olyan válasz sem érkezett,
amely szerint az írás és az olvasás szerepe fontosabb lenne, mint a
beszédé és a szövegértésé. A felmérés arra is rámutatott, hogy a tanulók
véleménye szerint a a beszéd oktatásával és gyakoroltatásával állnak
leginkább hadilábon a magyar iskolák és nyelviskolák. Ugyancsak fontos
eredménye a kutatásnak, hogy a tanulók kétharmada szerint idegen
anyanyelvű tanártól a legjobb nyelvet tanulni.


A nyelvtanuláson belül a szavak elsajátításával
kapcsolatban is meglepő eredmény született. Szinte ugyanannyian
gondolják szörnyűséges, őrjítő feladatnak, mint amennyien a nyelvtanulás
legszórakoztatóbb részének tartják. A válaszadók többsége nekilátna
interneten keresztül is a nyelvtanulásnak, és még kiemelkedőbb hányada
hangsúlyozza a szakmai nyelvek szükségességét.


A válaszadók több mint fele elsősorban munkájához
használja az idegen nyelvet, és csak ezután jön motivációként az utazás
és a szórakozás. Az elemzés – az előrejelzésekkel szemben – arra is
rámutat, hogy a tanulók szerint a nyelvtanulás éppúgy szándék, mint pénz
kérdése.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Mementó a Donnál

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emléknap gyász interjú Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017