• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A jó, a rossz és az interaktív tábla
2008. szeptember 29. hétfő, 0:00

Óriási
érdeklődés mellett, nagy sikerrel rendezték meg a III. Országos
Interaktív tábla Konferenciát szombaton, Budapesten, a Kempelen Farkas
Hallgatói Információs Központ épületeiben – számolt be az Interaktív
Oktatástechnika Portál (www.iot.hu).

A várakozáson felüli részvételi arány még akkor is
kellemesen meglepett bennünket, ha ez várható volt az előzetes
jelentkezések alapján – mondta el Orgován Katalin, a rendezvényt immáron
harmadik éve szervező Műszaki Kiadó ügyvezető
igazgatója.


Az interaktív
oktatástechnika, az aktív tábla iránti érdeklődést mi sem mutatja
jobban, minthogy évről-évre látványosan nő nemcsak a résztvevők száma,
de a konferenciát megelőzően beadandó digitális tananyag fejlesztési
pályázatok száma is – tette hozzá az igazgató. Ebben az évben már több
mint 50, a megelőző évben 27, az első alkalommal mindössze 7 pályamű
érkezett.


Önmagában nincs „jó tábla”
vagy „rossz tábla” – hangsúlyozta megnyitó előadásában Bedő Andrea a
SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola phd hallgatója. Az interaktív
táblát legfeljebb jól vagy rosszul használhatja a tanár. A harmadik
megközelítésben viszont bizonyított, hogy a jól használt aktív tábla
sokat segíthet abban, hogy a „rossz” tanuló „jó” tanulóvá váljék, mivel a
digitális tábla az oktatásban ritkán tapasztalt kooperációra és aktív
odafigyelésre késztetheti még a legrosszabb nebulót
is.


Az idei konferencián már nem az
interaktív tábla bemutatása és megismertetése volt a központi téma,
sokkal inkább az aktív táblák és a feleltetőrendszerek
(szavazórendszerek) használatának mindennapi gyakorlatára helyezték a
hangsúlyt.


Míg az előadásokon a
nyertes pályamunkákat ismerhették meg a vendégek, addig három teremben
az újításként bevezetett műhelymunka folyt. A műhelyek sikerét mi sem
jellemzi jobban, mint hogy az érdeklődő tanárok sorban állva az ajtók
előtt alig várták, hogy kollégáik átadják nekik a helyüket a HIK
számítógépes tantermeiben, ahol így is egyszerre 2-2 pedagógus ült egy
monitor előtt.


A gyakorlatok során
az érdeklődők olyan ingyenes alkalmazásokkal ismerkedhettek meg, amelyek
segítségével egyszerűen maguk is digitális tananyag elemeket
készíthetnek az interaktív táblához. A bátrabbak pedig rövid 40 perc
alatt elkészíthették első, saját flash animációjukat
is.


Nagyon lelkes lettem – mosolyog
az egyik szegedi általános iskolából érkező tanító. Most már nem is
tűnik olyan pokolian nehéz dolognak a saját tananyag modulok házi
készítése… és elárulja, alig várja már, hogy otthon folytathassa a
konferenciáról hazavitt gyakorlati tudást.


A több épületben, több helyszínen, nyolc szekcióban
olajosan zajló rendezvényen, a tartalmas szakmai munka mellett a
résztvevők rangos, hazai interaktív oktatástechnikai eszközöket
forgalmazó cégek bemutatóit tekinthették meg.


A házigazda Műszaki Kiadó digitális tananyagai mellett
más, ismert digitális és interaktív tananyagot kiadó, és forgalmazó
vállalat mutatta be kínálatát.


A sok
remek program miatt szinte lélegzetvételnyi szünetet sem engedélyező
találkozó szakmai részét egy online távkapcsolattal tarkított interaktív
vetélkedő zárta, majd kiosztották a „Hogyan tanítok e-táblával”
pályázat díjait.


Egy szerencsés
iskola pedig, a Promethean cég jóvoltából, egy egész interaktív tábla
rendszerrel gazdagabban térhetett haza a szakmai
csúcstalálkozóról.


Az egyre nagyobb
érdeklődés, és az egyre differenciáltabb szakmai igények kielégítése
érdekében a Műszaki Kiadó azt tervezi, hogy jövőre két napos
konferenciát szervez.


Forrás:
Interaktív Oktatástechnika Portál (www.iot.hu)

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 2.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017