• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

A család és az iskola együtt neveli a fiatalokat
2005. november 7. hétfő, 0:00

Kérdés,
hogy az iskola vagy inkább a szülők feladata megtanítani a gyereknek,
hogy mikor milyen viselkedés a helyes, mit kíván az illem?
(Forrás:
Reggel.hu)

Elvárás – Ki legyen a
szigorú követelmények, a szerető támogatás és az értékrend
forrása?


Versenyközpontú korunkban
az iskolában is megnőtt a teljesítmény jelentősége. Maguk a pedagógusok
is szóvá teszik, hogy alig jut idejük tanítványaik nevelésére. Kérdés
persze, hogy az iskola vagy inkább a szülők feladata megtanítani a
gyereknek, hogy mikor milyen viselkedés a helyes, mit kíván az illem?


Szakemberek szerint az iskola soha
nem mondhat le a jellemformálásról. Nevel a tanár, az épület, sőt az
osztálytársak is. Amiről napjainkban szó van, az az iskola sajátos
értékrendje, amit a pedagógusok más-más módon közvetítenek. Általában
magasabb iskolafokozaton, a gimnáziumban már erősebben hat a tanár
egyénisége, mint a közösség vonzereje. Bizonyos értelemben a szülő is
pedagógus. De milyen viselkedési mintát képes mutatni a gyerekének?
Amikor a mai szülőkről beszélünk, egy tagolt társadalom sokszínű
csoportjáról van szó. A gyermekét tudatosan nevelni próbáló középosztály
esetében érdekes folyamat tapasztalható: a gyerekek jóval
konzervatívabbak a hatvanas-nyolcvanas évek között felnőtt szüleiknél.


A legnagyobb problémát nem a család
válsága, a túlmunka vagy az anyagi gondok jelentik, hanem a hiteles
magatartási minták hiánya. Polgári felfogásban a nevelés a családban
történik, amit az iskolai tanulmányok csak kiegészítenek. Más elvek
szerint a felnőttek dolga a munka, míg a gyerek feladata iskolába járni,
a pedagógusok elvárásait teljesíteni. Márpedig az iskola nem válhat
teljes körű társadalmi problémakezelő intézménnyé. A gyermek sorsáért a
szülők is felelősek. Az alapvető társadalmi normák, a teljesítményelv
érvényesítése és az önmagunkkal szembeni igényesség megköveteli a
fegyelmet és a szigorú mércét. Ezt természetes módon kell, hogy
kiegészítse a szeretet és a szülői támogatás.

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

Alrovatok

Általános

Családtörténeti és életútinterjúk a történelemórán

Egyezzünk ki a múlttal!

Emberi jogok tanítása

GULAG-GUVPI

Hisztorizás podcast

Holokauszt

Ismerősök? Idegenek?

Nemzeti Emlékezet Program

Szlovák-magyar közös múlt

Tankönyvbírálat

Tanulmányút

Történelemtanárok Országos Konferenciája

Történelemtanítás a gyakorlatban

Ünnepek, évfordulók

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Nemzeti Emlékezet Program - Auschwitz-út 6.

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017