A hagyományos módszereket a pedagógiában újdonságokkal
kell vegyíteni, hogy ne váljék egyhangúvá a diákok munkája. A
pedagógusnak mindig a megfelelő időben kell bevetnie, az érdekességeket,
újdonságokat. Ennek eszköze lehet például az interaktív térkép.
(Balhegy Gabriella)
Már ötödik osztályban fontos, hogy a Képes történelmi
atlasszal való ismerkedés során érzékelhessék a gyerekek az idő folyamat
jellegét, a tér sík vetületének lényegét. A térképen való biztonságos
tájékozódás kialakításához nagy segítséget nyújthat a Földrajzi
interaktív atlasz és az Interaktív történelmi atlasz együttes
használata. Tanórákon egyszerűen projektorral kivetíthetjük, interaktív
tábla alkalmazását is el tudom képzelni (ezt egyelőre csak elképzelni
tudom). A tanteremben elhelyezett számítógép segítségével egy nagyobb
képátlójú monitorral is bemutathatók a térképek, ábrák. (Ha nem nagy
létszámú az osztály, félkörbe ülve a monitor előtt, közvetlen
beszélgetés során vitathatjuk meg a látottakat.)
A számítógépes teremben a gyerekek előzetesen kiadott
feladatok alapján önálló vagy páros munkát végezhetnek, vagy
feladatlapokat oldhatnak meg a CD megfelelő térképei
alapján.
Egyéni, páros és csoportos
feladatmegoldás egyaránt megoldható a tanórákon, illetve előzetes
feladatok megoldása során. A gyerekek szeretik a páros és csoportos
munkát, szívesen keresnek kiegészítő anyagokat adott témához a
könyvtárban, az interneten. Anyanyelvi és kommunikációt fejlesztő
feladatokat a Képes történelmi atlasz és az Interaktív történelmi atlasz
képei alapján is feladhatunk.