A
kaliforniai kormányzó elrendelte, hogy minden helyi diák az eddiginél
jóval gyakrabban tanuljon a digitális eszközök segítségével. (Forrás:
SG)
Schwarzenegger elmondta:
Kalifornia tavaly 350 millió dollárt adott ki iskolai könyvekre és más
taneszközökre.
Mindez azt jelenti,
hogy az államnak 75-100 dollárba kerül egy diák egyetlen tankönyve.
Amennyiben a matematikát és a természettudományi tantárgyakat
elektronikus kiadványok segítségével tanítanák, már egy 10 000 hallgatós
tankörzetben is évente 2 millió dollárt lehetne megtakarítani. A tervek
szerint idén ősztől e-könyveken lesznek elérhetők a geometria, az
algebra, a trigonometria, a fizika, a kémia, a biológia és más
természettudományi tantárgyak anyagai. Már vizsgálják, hogy mennyire
lenne életképes ez a megoldás.
A program második
szakaszában az új elektronikus tankönyveket interaktív tartalmakkal
töltenék meg és a használatukat minden osztály számára kötelezővé
tennék. Az elérhető tananyagokat egy hivatalos portál tartalmazná. „A
hagyományos tankönyvek elavultak, nehezek és drágák. Kalifornia a
technológia és az innováció tekintetében vezetőnek számít, így ezen a
területen is éllovasnak kell lennie. A célom az, hogy a jövőben
Kaliforniában az iskolások világszínvonalú oktatásban részesüljenek. Ez
úgy valósulhat meg, hogy a hagyományos könyvek helyett digitális
kiadványok használnak majd. Ezáltal több millió dollárt spórolhat meg a
szövetségi állam. Tudom, hogy ez drámai változást fog jelenteni, de
felkészültnek tartom a gyerekeket” – jelentette ki Schwarzenegger a sacramentói
iskolások előtt tartott beszédében.
Amennyiben
sikerül a programot megvalósítani, úgy a szövetségi állam évente 300-400
millió dollárt takaríthat meg és ez összeg a további tantárgyak
bevonásával újabb százmillió dollárokkal csökkenthető. A kaliforniai
kormányzó további érveket is felsorakoztatott az elképzelés
megvalósítása mellett. A digitális tananyagokat könnyebb frissíteni, míg
a hagyományos tankönyveket csupán 6 évente
aktualizálják.
Ráadásul az e-könyv olvasókon
megtekinthetők akár videók is és a használatuk erősíti a diákok
kapcsolatteremtési képességeit.