A Simon
& Schuster amerikai kiadó teljesen új módon közelíti meg az
elektronikus könyveket. Az új termékek neve Vook és a szöveg mellett
videókat is tartalmaznak. (Forrás: SG)
Az e-könyvek gyakran csak nagyon kis dologban
különböznek a nyomtatott társaiktól: a szöveget digitális formában
jelenítik meg. Ezen a megoldáson akart változtatni valami újdonsággal a
Simon & Schuster. A kiadó elhatározta, hogy ezeket az
alkotásokat igazán multimédiássá teszi azáltal, hogy kisfilmeket
mellékel hozzájuk. A vookok nem csak egyszerűen digitalizált és így
elérhetővé tett nyomtatott alkotások, hanem videókkal kiegészített igazi
multimédiás művek a számítógép-, illetve az iPhone-tulajdonosok
számára.
A vállalat az új fajta
termékeket vookoknak nevezte el, a mozaikszó a video és a book szavak
ötvözéséből született meg. Jelenleg négy ilyen kiadvány kapható, egy
szépségtanácsadással foglalkozó és egy fitneszmű, valamint két regény. A
rövidfilmekben különböző tartalmak érhetők el. Narine Nikogosian a
Return to Beauty szerzője például arról beszél, hogy az olvasók miként
készíthetnek maguknak egyszerűen arcpakolást. A 90 Second Fitness
Solutionhoz mellékelt felvétel a különböző fitneszgyakorlatok helyes
kivitelezését mutatja be.
Az első
négy vook két verzióban hozzáférhető. Az első változatok a weben, a
böngésző segítségével tekinthetők meg, illetve olvashatók, míg a másik
lehetőség, hogy a felhasználó a mobil készülékén (iPhone, iPod) tekinti
meg őket. Előbbi kiadások 7, utóbbiak 5 dollárba kerülnek. Kérdéses
azonban, hogy az olvasók miként fogadják az új kiadványokat. A
szakemberek úgy vélték, hogy a megoldás rendkívül jó arra, hogy
felkeltse az emberek érdeklődését, de például Maryanne Wolf, a medfordi
Tufts Egyetem gyermekpszichológusa attól tart, hogy a videók
megjelenésével az olvasók egy része már nem lesz kíváncsi az eredeti
szövegekre és nem fogja elolvasni azokat.