• Címlap
  • Hírek
  • Tallózó
  • Történelem
  • Történelemtanítás
  • TTE
  • Átláthatóság
  • Adatvédelem
  • English
Hirdetés

Kérjük, segíts, hogy folytathassuk munkánkat!

Számlaszámunk: 11705008 – 20133762.

A támogatás bankkártyával itt lehetséges.

Nagyon köszönjük.

Évismétlés a tudás anyja?
2010. március 4. csütörtök, 0:00

A szakma
és a pszichológusok egy része kitart a buktatási tilalom mellett, másik
részük nagyon örülne, ha feloldanák, ahogy azt a Fidesz ígéri. (Forrás:
MR1-Kossuth)

Ha a Fidesz kormányra
kerül, visszaállítja az osztályismétlés lehetőségét, és arra is
engedélyt ad, hogy az iskolák eltanácsolhassák azokat a diákokat, akik
akadályozzák a többieket a tanulásban – jelentette be Pósán László, a
párt oktatáspolitikusa. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete
egyetért ezzel, a pszichológus viszont nem tartja megoldásnak a
buktatást.


A törvényt még 2003-ban
módosították, úgy, hogy a tanuló az első és a harmadik évfolyamon csak
akkor utasítható évfolyam-ismétlésre, ha igazolt, vagy igazolatlan
mulasztás miatt nem tudta teljesíteni a tanulmányi kötelezettségeket, a
szabály azokra vonatkozott először, akik most hatodik osztályosok.
Teljesítmény alapon azonban csak szülői beleegyezéssel lehet buktatni
alsó tagozaton, a sok hiányzás fogalmát pedig egy miniszteri rendelet
pontosította: ha valaki 250 tanulmányi óráról hiányzik, és nincs elég
jegye, amely alapján osztályozhatnák, a nevelőtestület dönt az esetleges
osztályismétlésről.


A köznyelvben
csak buktatás tilalmaként emlegetett törvénymódosítás benyújtásakor nagy
viták voltak. A minisztérium úgy érvelt, időt kell adni a gyerekeknek,
hogy behozzák a társaikat, és nem szabad már az iskola elején
buktatással megbélyegezni őket, mások viszont azt mondták, ha nem lehet a
diákokat osztályozni, hiszen alsó tagozatban szöveges értékelés van, és
nem lehet év végén megbuktatni, akkor nincs, ami motiválná őket a
tanulásra.


Vekerdi Tamás
gyermekpszichológus azt mondja, sok olyan iskolarendszer van, ahol nincs
osztályismétlés, és ez jól működik, a gyereket pedig motiválhatja a
szülő, a tanító, a társak, és a tanuláshoz való kedv is. Ismerünk olyan
felméréseket, amelyek tizenegy területen vizsgálták, hogy a bukás
segít-e a gyerekeken, és csak egy matematikai részterületen tapasztaltak
jelentéktelen javulást – érvel a szakember. Magyar Bálint volt oktatási
miniszter is, akinek a vezetése idején módosították a törvényt, azt
mondja, a buktatás pedagógiailag nem hatékony, emberileg pedig
elfogadhatatlan eszköz, különösen ebben az
életkorban.


Két oktatási szakértő,
aki gyakorló pedagógus is, a kedd esti Ütközőben ugyanakkor a buktatás
mellett érvelt. Szerintük az évismétlés a kisebbik rossz a gyereknek,
mert ha az elején nem sikerül elérnie a kívánt szintet, és a pedagógus
később nem tud testre szabottan differenciálni, örök kudarc kíséri a
tanulmányai során. Azt eldönteni pedig, hogy szükség van-e erre,
szerintük nem a szülőre, hanem szakemberre kell
bízni.


Hallgassa
meg!

Akkor tudunk dolgozni, ha Ön is segít!


Vissza

TTE-tagok figyelmébe:

Éljen a lehetőséggel!

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

TTE-közösség

TTE a Facebookon

Youtube-csatorna

Tankönyvek

Hisztorizás podcast

Szlovák-magyar közös múlt

Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciája

„Vissza a jövőbe!”- A közösségi média és az AI hatása a történelemre

A Történelemtanárok (34.) Országos Konferenciájának állásfoglalása

Eddigi konferenciáink

Galéria

Cigányok a történelemtanításban

Támogatók

A tte.hu működésének támogatója

Adomány

Címkék

alapvizsga aláírásgyűjtés civil Civil Közoktatási Platform családtörténet előadás emberi jogok emléknap gyász Különóra módszertani cikk NAT tankönyv TTE-konferencia Tényleg!? történelmi atlasz törvény álhírek állásfoglalás érettségi

Partnerek

  • Impresszum
  • Alapszabály
  • Tagdíj
  • Belépési nyilatkozat
  • Támogatás
  • Kapcsolat
Történelemtanárok Egylete 1997-2017