Az iskolázottság és az iskolázás. Bevezetés a két megközelítés különbözőségéhez.
2014. február 11. kedd, 14:54
Nagy Péter Tibor: „Az iskolázottság és az iskolázás. Bevezetés a két megközelítés különbözőségéhez.” című írásával kapcsolatos pódiumvitára
A Fényes Elek Műhely (FEM), az MSZT Oktatásszociológiai, valamint Társadalomstatisztikai szakosztálya, továbbá az MST Társadalomstatisztikai szakosztálya pódiumvitát szervez Nagy Péter Tibor: „Az iskolázottság és az iskolázás. Bevezetés a két megközelítés különbözőségéhez.” című írása kapcsán. A vita részben az írásban megfogalmazott kérdésekre, részben az írás kapcsán felmerülő gondolatok és értelmezések megtárgyalására irányul.
Nagy Péter Tibor írása azt az alapvető szociológiai kérdést feszegeti, hogy társadalomtörténeti kitekintésben milyen mértékben jelennek meg párhuzamos struktúrák az iskolázással és az iskolázottsággal összefüggésben, továbbá, hogy az e tekintetben megfogalmazható kétféle megközelítés milyen ellentmondásokat hozhat a felszínre.
A vita helyszíne: a Központi Statisztikai Hivatal, 1024 Budapest Keleti Károly u. 5–7. Árvay János terme.
Időpontja: 2014. február 18. kedd, 14 órai kezdettel.
A pódiumvita résztvevői:
Gazsó Ferenc (professor emeritus, Budapesti Corvinus Egyetem)
Janák Katalin (a KSH főosztályvezetője) Karády Viktor (egyetemi tanár) Kovács Marcell (a KSH osztályvezetője) Nagy Péter Tibor (egyetemi tanár, ELTE TÁTK OITK-WJLF) )