Az ELTE TáTK Oktatás- és Ifjúságkutató és Továbbképző Központja (OITK) az Agóra Oktatási Kerekasztallal (agoraoktatas.hu) együttműködve nyilvános szakmai vitát rendez pedagógusok és társadalomkutatók számára Demokratikus nevelés és diákrészvétel címmel.
A rendezvény időpontja: 2014. március 20-án 16:00 és 19:00 óra között, helye: ELTE Lágymányosi campus, Északi tömb, Cseh-Szombathy terem (0.100B)
Bár a téma mindig aktuális, a vita apropóját ezúttal az adja, hogy elkészült az Agóra Oktatási Kerekasztal „Oktatáspolitikai alapvetések” című dokumentuma (Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest, 2013; vagy http://mek.oszk.hu/12600/12613/) , amely külön részeket (2.10; 3.10; 4.6) szentel a témának. A vitaindítók támaszkodnak erre a dokumentumra.
Program:
16:00 – Vitaindítók – Elnök: Lukács Péter, tanszékvezető egyetemi tanár, WJLF
Csákó Mihály egyetemi docens, az ELTE TáTK OITK vezetője: A tanárok jelentőségéről Ercse Kriszta, az Agóra 10. szekciójának munkatársa: Az Agóra álláspontjáról a demokratikus nevelésről Kerékgyártó Anna, gimnáziumi tanuló, DÖK-elnök: Ahogy a tanulók látják a gyakorlatot és a lehetőségeket
17:00 – Szünet
17:10 – Vita – Moderátor: Sáska Géza, az ELTE TáTK OITK munkatársa
A jelenlévő tanárok: A tanárok véleménye a demokratikus nevelés helyzetéről, lehetőségeiről és az Agóra által kialakított álláspontról
Zárszó: Trencsényi László, a Magyar Pedagógiai Társaság ügyvezető elnöke
További ajánlott olvasmányok:
Politikai szocializáció, Educatio, 2004/4.sz Arctalan (?) nemzedék, szerk. Bauer B. és Szabó A., NCsSzI, Budapest, 2011. Csákó–Berényi–Bognár–Tomay: Politikai szo-cializáció Magyarországon a kilencvenes években, Szociológiai Szemle, 2000, 1 Melich, A.: A személyiség és a szocializációs folyamat közötti kölcsönhatás, in: A politikai szocializáció. Szerk. Szabó I. és Csákó M., Új Mandátum, Könyvkiadó, Budapest, 1999.