Az iskolai tanulást segítő módszerek kutatását támogatja az MTA
2014. október 17. péntek, 10:53
Budapest, 2014. október 16., csütörtök (MTI) – Az eredményes oktatási módszerek elemzéséhez és új eljárások fejlesztéséhez kaphatnak támogatást kutatócsoportok a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) új pályázatán – tájékoztatta az Akadémia csütörtökön az MTI-t.
A közlemény szerint a tanórákon alkalmazott eredményes oktatási módszerek elemzéséhez és új eljárások fejlesztésének előkészítéséhez kaphatnak támogatást kutatócsoportok az MTA november 24-i határidejű pályázatán, amely bármely tudományághoz és tantárgycsoporthoz kapcsolódó szakértői közösség számára nyitott.
Kifejtették: az iskolai tanórákon a tankönyvek, digitális tananyagok, természettudományos kísérletek mellett számos segédeszköz és a tudás átadásának különböző formái közül választhatnak a pedagógusok, és a pályázat egyaránt célozza a hazai pedagógiai hagyományok tudományos vizsgálatát és újabb módszertanok kidolgozását.
Hozzátették: a pályázat nyertesei részletes kutatási koncepciót dolgoznak ki, a kutatás megvalósításához szükséges forrásokat egy következő pályázaton nyerhetik el.
A pályázók lehetnek már létező vagy újonnan megalakuló, önállóan vagy közösen működő, egyetemi, illetve akadémiai kutatócsoportok, amelyek vezetője felsőoktatási intézményben vagy az MTA irányítása alatt álló kutatóközpont, kutatóintézet által foglalkoztatott, főállású oktató, illetve kutató. Elvárás a közoktatásban dolgozó pedagógus bevonása a kutatócsoport munkájába – tették hozzá.
A pályázati keret 50 millió forint, az egy pályázóra jutó támogatás nem haladja meg az ötmillió forintot – írták. Az elnyert támogatás a projekt száz százalékát fedezi, a pályázóknak nem kell saját forrást biztosítaniuk.
A feladatok ütemezését, eszközigényét, személyi feltételeit, illetve a tervezett kutatási koncepció lehetséges hasznosításának módját ismertető pályázatokat az MTA elnöke által felkért kuratórium bírálja el december elején.