Miért nem oktatják a magyar iskolák a nemzet első honvédő háborúját?
2016. augusztus 25. csütörtök, 16:53
A kérdésekre Botlik József történész és Kopcsik István történelemtanár, az idén 25 éves Történelemtanárok Egylete alelnöke próbált válaszokat találni a Kossuth Rádió Ütköző című műsorában. Botlik szerint a legnagyobb probléma, hogy a magyar nemzet történelmét legalább másfél évszázada nem magyar nemzeti szempontból írják, a „Habsburg-szempontú” történetírás dominál, Bécs, Moszkva, ma pedig felemás módon Brüsszel, Washington véleménye és a szomszéd népek érzékenysége a meghatározó a nemzeti identitás szempontjából fontos események feldolgozásakor. Ezt a torzulást már a rendszerváltással túl kellett volna lépni, de máig nem sikerült – mondta a szakember, aki utalt arra is: ma nálunk majdnem 50-féle történelemkönyvből tanítanak, míg Szlovákiában csak két hivatalos tankönyv létezik.