Nem nemzeti, nem alap, és tovább korlátozza a pedagógusok szabadságságát – Mindent az új NAT-ról
2017. április 20. csütörtök, 15:45
„Nagyságrendekkel több időt kell hagyni egyes kérdések megvitatására. Nem kell mindent megtanítani, mert ez lehetetlen és ebben a struktúrában szinte esély nincs a készségfejlesztésre. Radikálisan fogalmazok: a kerettantervekben is minimum felezni, de lehetőleg harmadolni kellene a kötelező ismereteket. Ez azt jelenti, hogy egy témával két-három órán lehetne foglalkozni. Így lenne idő vitákat rendezni, játszani, dramatizálni és képességet fejleszteni. Mindebből semmi nem látszik a mostani készültségi szinten” – mondja Miklósi László. Szerinte azt is garantálni kell, hogy ne a politikatörténet uralja a tematikát, hanem az életmód-, mentalitástörténet, sőt, a nőtörténet, valamint a történeti ökológia is megfelelő mértékben jelenjen meg.