A Történelemtanárok Egylete értelmezni próbálja Kövér László gondolatait
2018. november 2. péntek, 17:31
Kövér László házelnök végre kimondta, ami vélhetően sokak igazságérzetét bántja, miszerint a rendszerváltás egyik komoly kudarca a történelemoktatás mai magyarországi helyzete – egész pontosan a házelnök szerint a történelemoktatás terén „gyakorlatilag ugyanazt a marxista, posztmarxista koloncot cipeljük a nyakunkban, mint amit a második világháború után a nyakunkba akasztottak”, ahogy azt a Tisza István, Magyarország első világháború alatti miniszterelnöke emlékére tartott koszorúzáson elmondta.
A házelnök szavai különösen hatnak, miután a kormány a legutóbbi ‘elmúltnyolcévben’ alaposan átalakította a közoktatásnak mind a rendszerét, mind az anyagát, központilag meghatározva, milyen tárgyat hogyan és melyik tankönyvből kell és szabad tanítani, ettől mondandója kissé úgy hangzik, mintha párttársait, a kormányt és saját politikai blokkjának aktorait és döntéshozóit kritizálná – ami persze nem lehetetlen, csupán szokatlan.
A kijelentés kapcsán kérdések merültek fel a Történelemtanárok Egyletének tagjaiban is, Facebook posztjukban olvasóik segítségét kérik, hogy értelmezni tudják a házelnök szavait, hogy rájöhessenek, mire alapozza ezeket a gondolatokat.
Posztjukban a történelemtanárok kérdéseket tesznek fel, Kövér vajon mire gondolhatott:
A jelenleg forgalomban lévő, általuk válogatott körrel íratott, majd lektoráltatott, engedélyezett tankönyvekre?
Az általuk bevezetett NAT-ra és kerettantervre?
Vagy a történelemórákra lopakodott be titkon, és ott előre be nem jelentett marxista szemléltetőeszközöket látott?
Emellett vizsgálják a „mi lesz a megoldása?” kérdéskört is:
Kikapcsolja a mikrofonjainkat?
Vagy választ valami mást azoknak a kommunistáknak az eszköztárából, akikkel harcban állónak hiszi magát?
A történelemtanárok teljes bejegyzése itt olvasható.