„Ez azt üzeni a tanároknak is, hogy foglalkozni kell a jelenkori eseményekkel”
2018. május 9. szerda, 17:38
„Szükséges volt a kellő háttértudás, habár direktben nem kérdeztek fogalmakat, azért azok, akik jártasabbak a témákban, kellő háttértudással rendelkeznek, ők tudták igazán jól megírni” – mondta az Eduline-nak a mai történelemérettségiről Repárszky Ildikó a Történelemtanárok Egyletétől.
„Összességében habár nem volt túl könnyű, mégis megírható volt. Picit sok volt a karikázós, de voltak kifejezetten ötletes feladatok is. Szükséges volt a kellő háttértudás, habár direktben nem kérdeztek fogalmakat, azért azok, akik jártasabbak a témákban, kellő háttértudással rendelkeznek, ők tudták igazán jól megírni – mondta az Eduline-nak Repárszky Ildikó a Történelemtanárok Egyletétől.
A történelemtanár szerint a gyakoribb karikázós feladatokkal könnyítettek az érettségin: „a diákokat segítette, hogy készen ők már készen kapták a magyarázatokat, nem nagyon kellett saját tudásukat külön megfogalmazniuk. Ez elkényelmesítheti őket, főleg ha a jövő generációira gondolunk” – fogalmazott Repárszky Ildikó, hozzátéve: „az esszék között két könnyű, két nehéz volt, amit csak úgy lehetett választani, hogy egy nehéz és egy könnyű, tehát olyan opció nem volt, hogy két könnyű”.
Repárszky Ildikó szerint a Horthy-korszakra vonatkozó feladat nem volt egyértelmű: „volt benne olyan törvény, félreérthető volt”. De az ENSZ-szel kapcsolatos feladatot is kifejezetten nehéznek gondolta, valamint a vallástörténeti kérdéseket elég soknak találta a feladatsorban.